به گزارش افکارنیوزبه نقل از باشگاه خبرنگاران، جعفربای بیان کرد: شاید جوان ایرانی از جمله جوانانی باشد که در دنیا رکورد خیابان گردی را به خود اختصاص داده و بیشتر وقت خود را در خیابان می گذراند.

وی افزود: فقدان هدفگذاری های دقیق برای زندگی سالم از سوی خانواده برای جوانان اتفاق نمی افتد و این امر به صورت یک عادت اجتماعی در می آید و این افراد معمولا بدون برنامه زندگی می کنند.

ایشان ادامه داد: افراد خیابان گرد به دلیل بی هدف بودن و نداشتن برنامه ریزی در زندگی بیشتر وقت خود را در خیابان به سر می برند که این امر باعثمی شود به کارهایی روی آورند که با وجه آنان سازگاری دارد و به آن به عنوان یک تفریح و سرگرمی لذت بخش نگاه کنند.

جعفربای تصریح کرد: افراد خیابان گرد در بیشتر مواقع با عناصری مثل خودشان روبه رو و گروههای چند نفره را تشکیل داده و دست به حوادثاحتمالی و از سوی دیگر چون به صورت گروهی و جمعی هستند تحت تاثیر تحریک و تلقین رفاقت و دست دوستی به اقدامات بزهکارانه می زنند.

این جامعه شناس افزود: آلودگی های محیطی و وجود عناصر ناپاک در جامعه در واقع جامعه پذیری آنان را در معرض آسیب قرار می دهد.

بحثشکل گیری شخصیت نامناسب و معیوب خواهد بود و به دلیل دیگر چون از خانواده دورند و نظارت اجتماعی هم کاهش پیدا کرده آنان در خیابان رها شده و این سرگردانی خیابانی آنان را دچار مشکلات فراوانی خواهد کرد.

وي در پايان خاطر نشان كرد: گاهي اين گروهها قربانيان باندهاي خطرناك بزهكاري، تفرقه اجتماعي قرار مي گيرند و اينان طعمه ي خوبي براي باندهاي مواد مخدر هستند.