چگونه تلفن همراه‌مان را تمیز کنیم؟!

افکارنیوز: رعایت نکردن نظافت تلفن های همراه می تواند بیماری های مختلفی را برای شما به همراه داشته باشد. از بیماری های پوستی تا مشکلات تنفسی و همچنین بیماری های دیگر از جمله مشکلات رعایت نکردن نظافت تلفن های همراه است.

تلفن های همراه را باید همیشه تمیز نگه دارید تا از بیماری های مختلف جلوگیری شود. تنها با رعایت نکات ساده و همچنین انجام برخی از تمیزکاری ها می توانید به راحتی تمیزترین تلفن همراه را داشته باشید.

** همیشه پیگیری از کثیف شدن می تواند بهترین گزینه باشد اما پیشگیری از اینکه یک تلفن همراه کثیف شود بسیار سخت است ولی غیرممکن نیست. اولین نکته این است که از همراه داشتن این وسیله در برخی از محل های بسیار کثیف خودداری کنید. گاهی اوقات همراه نداشتن این دستگاه نیز می تواند مفید باشد.

** از قرار دادن تلفن همراه در محل های آلوده خودداری کنید. برای مثال اگر روی میز کارتان مقداری خرده نان و یا لکه های غذا هست تلفن را نزدیک آن ها قرار ندهید. به طور کلی سعی کنید موبایل را روی یک دستمال بگذارید تا کمتر آلوده شود.

** همیشه تلفن همراه را به پشت آن روی میز یا زمین قرار دهید. دیده شده است که برخی از سمت ال سی دی گوشی را روی زمین قرار می دهند و این باعثمی شود تا باکتری ها به روی آن چسبیده و با قرار دادن آن روی صورت ممکن است به بیماری های پوستی دچار شوید.

** قاب های محافظ و همچنین کیف های مخصوص تلفن همراه می توانند گزینه های خوبی برای جلوگیری از آلودگی تلفن های همراه باشد. انتخاب یک کیف مناسب هم از آلوده شدن آن جلوگیری می کند هم عمر تلفن همراه را افزایش می دهد.

** برای تمیز کردن تلفن همراه نیز باید نکات خاصی را رعایت کنید. برای تمیزکردن صفحه نمایش تنها از پارچه های مخصوص مانیتورها استفاده کنید و از آب و مواد شوینده نیز به جدیت دوری کنید.

** اگر تلفن همراه شما قابلیت خارج کردن باتری را دارد حتما هر دو هفته یک بار این کار انجام دهید و داخل محفظه پشتی گوشی را تمیز کنید تا باتری دچار مشکلات مختلف نشود.

** اگر تلفن همراه شما کیبورد و یا دکمه های سخت افزاری دارد می توانید از دستمال برای تمیز کردن داخل کیبورد استفاده کنید و یا از بادهای فشرده شده با فشار کم استفاده کنید تا گرد و خاک ها خارج شوند.