توزیع بن کارت آفتاب میان مددجویان بهزیستی
افکار

- همایون هاشمی در جمع خبرنگاران در حاشیه هفدهمین مرحله اجرای طرح آفتاب در استان هرمزگان، در این باره گفت: این بن کارت‌ها بر اساس بعد خانوار معادل مستمری هر خانواده مددجو ارزش دارد و با آن می‌توان از فروشگاههای اتکا اقلامی نظیر برنج، روغن و دیگر کالاهای اساسی را تهیه کرد.

به گفته وی ۴۴۰ هزار خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی از این بن کارت‌ها برخوردار می‌شوند.

هاشمی خاطر نشان کرد: علاوه بر این معادل یک ماه مستمری مددجویان به عنوان عیدی در اختیار آنها قرار گرفته، ضمن اینکه بن کارت‌های کاغذی رفاه نیز در اختیار معسرین تحت پوشش بهزیستی قرار گرفته است.

به گفته رئیس سازمان بهزیستی کشور تاکنون با احتساب چهار مرحله برگزاری طرح آفتاب در استان تهران، مجموعا ۲۱ مرحله از این طرح در ۱۷ استان کشور اجرا شده و طی دیدار چهره به چهره با مددجویان، مشکلات آنها شناسایی و برطرف شده است.

وی با بیان اینکه مشکلات لاینحل مددجویان بهزیستی در این دیدارها شناسایی می‌شود، گفت: اغلب آنها با مشکلات معیشتی، مسکن و خدمات درمانی مواجه هستند و تلاش شده این مشکلات برای ۱۱ هزار خانواری که تا کنون در طرح آفتاب شرکت کرده‌اند، برطرف شود.

هاشمی در پاسخ به سوالی درباره بودجه سال آینده بهزیستی اظهار کرد: این بودجه حتما افزایش خواهد یافت، اما از آنجا که سرنوشت نهایی بودجه در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مشخص می‌شود، فعلا نمی‌توان گفت که میزان افزایش چقدر خواهد بود.

وی همچنین از پوشش بیمه اجتماعی ۵۵ هزار زن سرپرست خانوار تا کنون خبر داد و گفت: میزان اعتبارات مربوط به این موضوع برای سال آینده را سازمان هدفمندی یارانه‌ها مشخص می‌کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، از آماده سازی ۵۱ هزار واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری دستکم ۳۰ هزار واحد مسکونی از این تعداد واگذار خواهد شد.

در هفدهمین طرح آفتاب، مجتمع خیریه شبه خانواده علی بن ابی طالب(ع) ویژه کودکان بی سرپرست و کانون ناشنوایان در استان هرمزگان با حضور رئیس سازمان بهزیستی افتتاح شد.

همچنین در این سفر، از مرکز حرفه آموزی انجمن ضایعه نخاعی استان هرمزگان نیز بازدید به عمل آمد