فقر حرکتی یکی از مشکلات دختران کشور

به گزارش افکارنیوز، محمد عباسی قبل از ظهر پنج شنبه در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد طی سخنانی با اشاره به ایجاد وزارتخانه ورزش و جوانان و وجود چنین وزارتخانه‌ای در دیگر کشورهای دنیا عنوان کرد: در دنیای غرب نوع نگاهی که به جوانان و نیازهای آنان دارند در مسیر امانیسم و مادی است و به این ترتیب نوع فعالیت‌ها و نگاه آنان نمی‌تواند برای کشور ما الگو قرار گیرد.

وی با اشاره به مشکلات جوانان از قبیل مسکن، اشتغال و ازدواج عنوان کرد: در قانون مسئله و نیازهای جوانان بر عهده این وزارتخانه نیست و بین کل دستگاه ها توزیع شده است و ما نیز در برخی از مواقع در مجلس که پیرامون مشکلات جوانان سئوال می‌شود توضیح می‌دهیم که این موضوعات مربوط به وظایف این وزارتخانه نیست.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به وظایف این وزارتخانه ادامه داد: طبق برنامه پنجم توسعه وزارتخانه‌ای باید وجود داشته باشد که آنچه در کشور پیرامون مسئله جوانان وجود دارد را دیده بانی کرده و با ایجاد شاخص‌هایی وضعیت جوانان در کشور را بیان کند.

وی ادامه داد: شاخص‌های تعیین شده در شورای عالی جوانان که در استان ها نیز وجود دارد برررسی و سپس به دستگاه هایی که باید به موضوعات رسیدگی کنند اعلام می شود.

تعیین ۱۲ راهبرد جهت انجام وظایف وزارت خانه

عباسی با اشاره به تعیین ۱۲ راهبرد پیرامون انجام وظایف این وزارتخانه بیان کرد: مهمترین این راهبردها مربوط به مسائل فکری و غنی سازی اوقات فراغت جوانان است.

وی در ادامه به تشکیل سمن های مختلف توسط جوانان در کشور اشاره کرد و ابراز داشت: در حال حاضر نزدیک به هزار سمن دارای فعالیت گسترده هستند در بین این سمن هایی نیز شبکه هایی تشکیل شده که در موضوعات مختلف فعالیت می کنند.

وزیر ورزش و جوانان تشکیل شبکه مبشر صبح ویژه ترویج اندیشه های امام خمینی(ره)، شبکه ترویج اندیشه ناب ویژه ترویج اندیشه های استاد مطهری، شبکه اردوهای جهادی و شبکه هایی از این قبیل را از جمله فعالیت های سمن ها نام برد.

وی در ادامه به شناسایی نخبگان جوان در عرصه های مختلف اشاره و گفت: ‌ برگزاری جشنواره علی اکبر(ع) و شناسایی نخبگان و تقدیر از آنان در راستای این هدف است.

انعقاد موافقت نامه با حوزه

عباسی در ادامه به نقش ورزش در جامعه اشاره و گفت: موافقت نامه ای با حوزه علمیه در زمینه ورزش صورت گرفته که از توانایی علمی و معنوی حوزه در این زمینه بتوان استفاده کرد.

وی ادامه داد: در راستای بهره مندی از ظرفیت های حوزه سعی شده تا در تجمع های بزرگ ورزشی همچون دربی تهران مشاوران حوزوی که خود نیز اقدام به روزش می کنند در میان جمعیت حضور پیدا کنند که در این زمینه استقبال خوبی نیز صورت گرفته است.

وظیفه ستادی وزرات ورزش و جوانان در مسائل جوانان

وی با بیان اینکه در زمینه مشکلات جوانان وظیفه این وزارت بیشتر جنبه ستادی دارد اما در زمینه ورزش فعالیت های این وزارت خانه جنبه عملی دارد.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اقبال جوانان به ورزش ادامه داد: توجه و تجمع جوانان در بخش های مختلف ورزشی ظرفیتی را ایجاد کرده که میتوان با برنامه ریزی مناسب از این ظرفیت بهره مند شد و فعالیت های فرهنگی خوبی را انجام داد.

وی با اشاره به به الگو بودن قهرمان عنوان کرد: با توجه به اینکه جوانان ما در سنین جوانی و نوجوانی به قهرمانی می رسند به دلیل شرایط محیطی و نداشتن برخی از ملاک ها نمیتوانند در زمینه فرهنگی همراهی خوبی را داشته باشند.

عباسی با شاره به اولویت این وزارت در ترویج ورزش همگانی بیان کرد: ورزشکارانی که به شکل سازمان یافته اقدام به ورزش می کنند پنج درصد از جمعیت کشور را تشکیل می دهند.

وی در ادامه با اشاره به رتبه مناسب کشور در رده بندی ورزش جهانی بیان کرد: ما در سال گذشته از لحاظ مدال و رتبه بندی موفقیت های خوبی را کسب کردیم که توانستیم در المپیک رتبه ۱۷ و در پارالمپیک رتبه ۱۲ را کسب کردیم.

وی در ادامه با اشاره به ترویج ورزش در بین بانوان عنوان کرد: نتایج تحقیقاتی که مدارس در این زمینه صورت گرفته نشان می دهد که فقر حرکتی یکی از مشکلاتی است که دختران جوان کشور با آن مواجه اند که این امر در آینده مشکلات و بیماری های فراوانی را در پی خواهد داشت.

عباسي با اشاره به حضور زنان در ميادين ورزشي خارج از كشور ابراز داشت: در ابتدا در اين زمينه از سوي مجامع ورزشي جهان مخالفت هايي صورت گرفت اما بعد از مدتي مجامع جهاني با حضور زنان با حجاب اسلامي در ميادين موافقت كردند كه اين امر موجب شد كه حتي برخي از زنان ساير كشورهاي مسلمان نيز بتوانند با حجاب در ميادين ورزشي حاضر شودند.