یارانه کلینیکهای مددکاری ۲ برابر شد

به گزارش افکارنیوز،محمد نفریه روز سه شنبه در مراسم جشن مددکاری اظهار کرد: ‌ بزودی مصوبه هیئت وزیران در مورد اورژانسهای اجتماعی ابلاغ و این مشاغل به عنوان مشاغل سخت درنظر گرفته می‌شوند.

وی گفت: دستورالعمل کلینیکهای مددکاری در سال گذشته ابلاغ شد که قبلا چنین مسئله‌ای وجود نداشت و نسبت به سال گذشته یارانه این کلینیکها ۲ برابر شده است.

وی با اشاره به اینکه قرابت مددکاری با حوزه اجتماعی بیشتر از سایر حوزه‌هاست، عنوان کرد: پایه و اساس حوزه مددکاری از حوزه اجتماعی گرفته می‌شود و قصد داریم در زمینه کلینیک‌های مددکاری توسعه خاصی را در سال آینده داشته باشیم.

در ادامه این همایش جواد محمدقلی‌نیا سرپرست بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه در ابتدای امر فکر می‌شد سازمان بهزیستی، سازمانی مستمری پرداز و ارائه کننده خدمت به حوزه معلولان است، گفت: کم کم این طرح تفکر در حال عوض شدن است و به بهزیستی به عنوان یک سازمان تخصصی و تمدن ساز نگاه می‌شود.

وی در مورد علت این امر هم افزود: کدام جریان توسعه ساز است که بدون توجه به دهک‌های پایین جامعه و گروه‌های آسیب پذیر ارتقا یابد و این وظیفه‌ای است که بر دوش مددکاران سازمان بهزیستی گذاشته شده تا این جریان تمدن ساز را ادامه دهند.

سرپرست بهزیستی استان تهران با تاکید بر اینکه ایران کشوری در حال گذار است، خاطر نشان کرد: بیکاری، فقر، کم اعتمادی، احساس تبعیض، اختلال هویت و تضعیف ارزش‌ها مسائلی است که وجود دارد و خشونت، فحشا، اعتیاد از جمله آسیب‌هایی هستند که از این موارد به وجود می‌آیند.

وی گفت: در سازمان بهزیستی نگرش سیستماتیک به آسیب‌ها وجود ندارد و باید توجه داشته باشیم که آسیب‌ها لایه لایه‌اند و باید به طور کلی به آنها توجه شود و توجه به لایه بالایی موجب می‌شود مشکلات برطرف نشود.

محمدقلی‌نیا همچنین در مورد سایر ضعفهایی که در سازمان بهزیستی وجود دارد، عنوان کرد: نظام پایش و مراقبت در سازمان بهزیستی ضعیف است و ما همچنان در بحثپیشگیری کم توجهیم و سرمایه اجتماعی نیز در سازمان بهزیستی دارای ضعف است و این به معنای نبود اعتماد و همگرایی است.

وی از طراحی نقشه آسیبهای اجتماعی در تهران خبر داد و گفت: میخواهیم این نقشه را بر اساس وضعیت تهران از لحاظ آسیبها طراحی کنیم.