اهدای لوازم التحریر به ازای ارائه پسماند خشک

به گزارشافکارنیوز،سید محمد فیاض، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: امسال بیش از سال گذشته، با مدارس و آموزشگاه‌ها تعمل خواهیم داشت و با شروع سال تحصیلی، آموزشگران سازمان بازیافت با حضور در مدارس، آموزش‌های لازم در خصوص بازیافت، تفکیک زباله و اهمیت آن را به دانش آموزان و مربیان آنها آموزش خواهند داد.

وی ضمن اشاره به فعاایت تشکل‌های دانش آموزی در مورد بازیافت به دیگر فعالیت‌های سازمان در مدارس اشاره کرد و افزود: اجرای زنگ بازیافت در مدارس به همراه برنامه های آموزشی – تفریحی، کارگاه های آموزشی تهیه کاردستی از مواد دور ریز، بازدید دانش آموزان از ایستگاه های بازیافت از جمله دیگر برنامه‌های مدیریت پسماند است.

فیاض همچنین از طرح جمع‌آوری کتاب های درسی سال‌های قبل توسط این سازمان خبر داد و گفت: ‌ دانش آموزان می‌توانند کتابهای درسی سال گذشته خود را به کلبه‌های بازیافت مدارس تحویل داده و ما به ازای آن لوازم التحریر دریافت کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران همچنین اظهار کرد: ۳۰۰ غرفه بازیافت در سطح شهر تهران، در آستانه شروع سال تحصیلی به ازای دریافت پسماند خشک شهروندان، اقلام آموزشی و لوازم التحریر به آنها اهدا خواهند کرد.

فیاض در ادامه تولید بالای میزان پسماند و عدم تفکیک کامل آن را از مشکلاتی دانست که همچنان نیاز به فرهنگ سازی در آن وجود دارد و گفت: کودکان و نوجوانان به عنوان سفیران انتقال فرهنگ بازیافت به خانواده و جامعه و هم به عنوان نسل آتی نقش خوبی می‌توانند در این زمینه ایجاد کرده و لازم است آموزش‌ آنها مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید براینکه موضوع بازیافت باید به عنوان دغدغه و اولویت در برنامههای روزانه دانش آموزان قرار بگیرد افزود : امسال نیز همانند سالهای گذشته ، سازمان مدیریت پسماند همزمان با آغاز فصل مدارس ، رویکرد خود را به این سو هدایت خواهد کرد تا بتواند تا حدودی جای خالی مباحث آموزش شهروندی در کتابهای درسی را جبران کند.