عدم دریافت فرانشیز درمانی از بیماران

به گزارشافکارنیوز،دکتر محمودرضا فیاض در نشست خبری روز چهارشنبه با اشاره به اینکه در سال گذشته یک میلیون و ۵۰۸ هزار نفر برای درمان به این بیمارستان مراجعه کردند، گفت: از این تعداد یک میلیون و ۴۲۴ هزار نفر در کلینیک های سرپایی و ۸۴ هزار نفر نیز در بخش بستری تحت معالجه قرار گرفتند که از این تعداد ۸۰ هزار اعمال جراحی انجام شد و همچنین ۷۱۶ هزار مورد مراجعه به آزمایشگاه، ۴۴ هزار مورد تصویربرداری و یک میلیون و ۹۰ هزار مورد نیز مراجعه به داروخانه داشته ایم.

وی گفت: در حال حاضر ۱۰ درصد تخت های بیمارستان به اورژانس اختصاص دارد که حدود ۱۱۰ تخت می شود و روزانه حدود ۶ هزار نفر به این بیمارستان مراجعه می کنند.

فیاض با اشاره به اینکه ایجاد درمانگاه های اقماری و بهینه شدن برنامه طرح ارجاع از جمله اهداف ما است، گفت: پیوند کلیه مجددا در این بیمارستان ها راه اندازی شده و حدود ۱۰ مورد نیز طی دو ماه اخیر پیوند اعضا داشتیم.

به گفته وی جراحی شبکیه در حال حاضر در دستور کار بیمارستان قرار دارد و همچنین بخش جراحی ستون فقرات نیز توسط متخصصین در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل بیمارستان میلاد از افزایش ۱۴ تخت به بخش ICU بیمارستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر اورژانس بیمارستان یکی از استانداردترین تریاژها است و پرتال بیمارستان نیز به منظور آمار ورود و خروج، بستری و ترخیص بیماران به صورت آنلاین راه اندازی شده است.

فیاض از بازدید مسئولین وزارت بهداشت از این بیمارستان خبر داد و گفت: در این خصوص سه نمره به نمرات بیمارستان اضافه شد و رتبه یک عالی در زمینه اعتباربخشی به این بیمارستان اختصاص داده شده است.

وی همچنین در خصوص پذیرش توریست سلامت نیز گفت: توانایی پذیرش گردشگران سلامت را داریم اما در درجه اول خدمات ما برای جامعه کارگران و تحت پوشش تامین اجتماعی است اما در مجموع سال گذشته حدود ۱۰۰ نفر گردشگر خارجی برای اعمال جراحی فوق تخصصی به این بیمارستان مراجعه کردند که اغلب آنها عراقی بودند.

وی تاکید کرد: روزانه ۲۷۰ عمل جراحی کاملا تخصصی در بیمارستان انجام می شود که شاید حدود ۵۰ درصد آن را بتوان در جاهای دیگر انجام داد و چنانچه نظام ارجاع بدرستی پیاده شود ما می توانیم افرادی که پشت نوبت هستند و نیاز به عمل دارند را تحت پوشش قرار دهیم.

به گفته فیاض کمتر از ۲۰ درصد مراجعین ما بر اساس نامه رسمی به ما مراجعه می کنند و مابقی به صورت تلفنی، حضوری و تعدادی اینترنتی برای درمان به بیمارستان مراجعه می کنند.

وی گفت: از مراجعه کنندگان و بیماران تقاضا داریم که برای کارهای تخصصی و فوق تخصصی به این بیمارستان مراجعه کنند و درمان بیماری های ساده مانند سرماخوردگی، آپاندیس و… را به جاهای دیگر بسپارند.

نایب رئیسه هیات مدیره بیمارستان میلاد از ضریب اشغال بیش از ۹۰ درصدی این بیمارستان خبر داد و گفت: به زودی تا پایان سال حداقل چهار درمانگاه اقماری بیمارستان میلاد راه اندازی خواهد شد.

وی تاکید کرد: این درمانگاه ها در چهار نقطه تهران شمال، جنوب، شرق و غرب ایجاد خواهند شد که امیدواریم تا پایان سال حداقل یک مورد راه اندازی شود.

فیاض در خصوص تجهیز بیمارستان نیز گفت: در مورد تجهیز دستگاه ها و همچنین ساختمان مشکلاتی وجود دارد بطوریکه دستگاه های MRI حتی در ۲۴ ساعت یک لحظه نیز از کار نمی افتند بر همین اساس نیاز به تعمیر پیدا می کنند و سال گذشته با افزایش قیمت ها با مشکلاتی مواجه شدیم و فشار وحشتناکی از نظر قیمت ارز و تجهیزات به ما وارد شد که خوشبختانه توانستیم از این بحران عبور کرده و عمل ما متوقف نشد.

وی در خصوص دریافت زیرمیزی نیز گفت: دریافت زیرمیزی خط قرمز ما در بیمارستان است و چنانچه متوجه دریافت زیرمیزی توسط پزشکان خود شویم، نسبت به اخراج آنها اقدام خواهیم کرد، اما نمی توانیم بگوییم که پزشکی زیرمیزی نمی گیرد و چنانچه بیماران به این مشکل برخورد کردند در کمتر از یک هفته به شکایت آنها رسیدگی خواهیم کرد.

مدیرعامل بیمارستان میلاد در مورد هزینه سالانه بیمارستان گفت: تراز مالی بیمارستان در سال حدود ۲۰۰ میلیارد تومان است که از سازمان تامین اجتماعی هیچ کمک ثابتی به ما نمی شود و بر اساس میزان عملکرد ما به ما پرداختی انجام می دهند.

فیاض در مورد تعداد پرستاران فعال در بیمارستان نیز گفت: در حال حاضر ۸۹۷ پرستار مشغول فعالیت است که البته در سطح کشور با کمبود پرستار مواجه هستیم که در این بیمارستان نیز اینگونه است اما برای پذیرش پرستاران درب بیمارستان باز است و هیچ محدودیتی نداریم.

وی در خصوص اعمال موفقیت آمیز نیز گفت: اعمال جراحی ما درصد موفقیتشان بسیار بالا است به طوریکه در تعویض مفصل زانو بالای ۹۵ درصد موفقیت حاصل می شود و همچنین در مورد شکایات بیماران نیز حتما شکایتی هست و به پروسه شکایت ها رسیدگی می شود.