یارانه بلیت مترو پرداخت نشده

به گزارشافکارنیوز،سیدجعفر تشکری هاشمی گفت: شنیده ها حاکیست یارانه بلیت مترو در حال پرداخت است اما اینکه چه مبلغی از یارانه را دولت یازدهم پرداخت خواهد کرد ماهم نمی دانیم.

وی با اشاره به تعامل بسیار خوب دولت و شهرداری گفت: به واقع می دانیم که آنچه ما از یارانه مترو نیاز داریم را دولت نمیتواند پرداخت کند چرا که دولت یازدهم هم به واسطه مشکلات بودجه در سال ۹۲ با مسائل و مشکلاتی روبروست.

وی با تاکید بر اینکه براساس قانون در بخش هزینه های مترو باید یک سوم را شهرداری، یک سوم را دولت و یک سوم را شهروندان پرداخت کنند، اظهار کرد: متاسفانه فاصله اینقدر زیاداست که طی این سال ها هرگز به رقم اصلی نرسیدیم.

به گفته معاون شهردار تهران طی ۳سال گذشته از دولت دهم تنها ده درصد از یارانه مترو را دریافت کرده ایم.

تشکری هاشمی با بیان اینکه امیدواریم مشکلات یارانه مترو و اتوبوس در لایحه بودجه ۹۳ برطرف شود، گفت: شهروندان نگرانی آمدن و نیامدن بودجه را نداشته باشند. امسال هم مانند دو سال گذشته با هر میزان از یارانه که پرداخت شود سر خواهیم کرد.

معاون شهردار تهران افزود: شهردار تهران و شورای اسلامی شهر همسو با دولت تاکید دارند که در سال ۹۳ بالاترین سرمایه گذاری شهرداری در توسعه مترو و اتوبوسرانی باشد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری در توسعه مترو و اتوبوسرانی در سال های گذشته یک تنه و تنها بود، بیان کرد : با توجه به حمایت دولت در این بخش به نظر می رسد در سال ۹۳ و ۵ سال پیش رو دیگر تنها و یکه تاز نخواهیم بود.