" قطعی برق " روستاهای مازندران ادامه دارد

به گزارشافکارنیوز،همایون حائری مدیرعامل شرکت توانیر در خصوص آخرین وضعیت برق رسانی به شهرهای شمالی کشور گفت: بارش برف موجب شد تا تجهیزات برق آسیب ببیند و قطعی برق رقم بخورد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۷۰ گروه از شرکت توضیع برق مازندران مشغول به امدادرسانی هستند و از استان‌های دیگر نیز ۳۲ اکیپ به منظور امدادرسانی اعزام شده است.

حائری افزود: کلیه‌ی مناطق برق دار شده‌‌اند و با توجه به گستردگی شبکه به ویژه پاره شدن سیم‌‌های انتقال برق سعی کردیم تا در روز گذشته برق اصلی مناطق را تأمین کنیم.

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه به علت پراکندگی جاده‌های دسترسی و نبود اقدامات اساسی به منظور رفع موانع جاده‌های مواصلاتی گفت: حدود ۴۰ تا ۵۰ روستا به علت مشکل جاده‌ای با مشکل قطعی برق روبرو هستند.

وی ادامه داد: به محض برطرف شدن مشکل دسترسی برق‌رسانی به این روستاها نیز صورت خواهد گرفت.

حائری در پاسخ به این سوال که خسارات وارد شده تا چه اندازه بوده است افزود: پارگی سیم در این مناطق زیاد اتفاق افتاده است همچنین ترانس‌های قدرت برق نیز به علت بارش ۲ متری برف در زیر برف مانده‌اند اما تاکنون برآورد دقیق هزینه‌‌آی در خصوص خسارات وارد شده صورت نگرفته است.

حائری اظهار داشت: همکاران ما به هر نحوی که شده با افزایش سرعت خدمات رسانی سعی در برطرف کردن مشکلات شهرهای غرب استان مازندران را دارد.

وی تنها مشکل موجود را بحثجاده‌‌ای عنوان کرد و گفت: با بهبود شرایط جاده‌ای تأمین برق به صورت کامل صورت می‌‌گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تمام تلاشمان بر این است که با تمامی مشکلات موجود ظرف ۲ تا ۳ روز آینده تا قطعی برق در تمامی شهرها و روستاها را به صفر برسانیم.