پیشنهاد پرداخت یارانه به زنان خانه‌دار

به گزارشافکارنیوز،محمد اسماعیل سعیدی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش مرخصی زایمان به ۲ سال و ارائه طرح از سوی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر موضوع ۲ سال مرخصی زایمان را مورد بررسی قرار دهیم خواهیم دید که این امر به نفع زنان نیست چراکه امنیت شغلی آنان را به خطر می‌اندازد.

وی افزود: با افزایش مرخصی زایمان و ارائه طرحی از سوی مجلس شورای اسلامی و تصویب آن در این راستا باید بگویم دیگر کارفرمایی حاضر به استخدام زنان نخواهد شد و حضور زنان در شغل‌های مختلف کم‌رنگ خواهد شد ولی موضوع در نظر گرفتن یارانه برای زنان‌ خانه‌دار و اجرایی شدن قانون افزایش مرخصی زایمان از ۶ ماه به ۹ ماه مناسب است و باید صورت گیرد.

*باید مشخص شود که چه میزان از زنان شاغل هستند و بعد برای افزایش مرخصی زایمان تصمیم گرفت


سعیدی بای بیان این‌که باید مشخص شود که چه میزان از زنان شاغل هستند و بعد برای افزایش مرخصی زایمان تصمیم گرفت، ادامه داد: در نظر گرفتن یارانه برای زنان خانه‌دار به جای افزایش مرخصی زایمان باشد چرا که این امر یکی از مشوق فرزندآوری است و در خصوص یارانه و طرحی در این زمینه باید اقدام کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: باید ببینیم مشکل اساسی چیست و آیا مشکل رغبت نداشتن برای فرزندآوری نبود افزایش مرخصی زایمان تا ۲ سال است یا خیر؛ در واقع هیچ‌گاه مسئولان و متولیان در راستای مشکلی بررسی و کار کارشناسی انجام ندادند که این خود یک مشکل اساسی است.

وی بیان کرد: قبل از هر تصمیمی باید موضوع و لایحه و طرح مورد بررسی قرار گرفته است و باید بدانیم درد کجاست و درمان اصلی را باید چگونه انجام دهیم چرا که موضوع تنها در نظر گرفتن یارانه و مشوق‌های دیگر نیست بلکه باید قانون اجرایی شود.

سعیدی با بیان اینکه به منظور افزایش جمعیت به زنانخانهدار یارانه پرداخت شود چراکه این امر یکی از مشوق فرزند آوری است، گفت: باید برنامهها و طرحی که ارائه میشود با آسیبشناسی مناسب ارائه شود. همچنین باید بگویم که مشکل تنها داشتن قانون افزایش مرخصی زایمان نیست بلکه اجرا شدن و در نظر گرفتن راه حل برای حضور و مشاکت رنان در جامعه بسیار مهم است.