به گزارشافکارنیوز،این مرد که پیشتر به قصاص محکوم شده بود با حکم پنج قاضی عالی دادگاه به هشت سال زندان محکوم شد.

شامگاه ۱۴ شهریور ۸۴ مردی که در حال عبور از گورستانی در حوالی پاکدشت بود با صحنه وحشتناکی روبه رو شد. جنازه یک زن میانسال به نام طوبی غرق در خون در گورستان رها شده بود.

دختر بزرگ طوبی به پلیس گفت: مادرم قرار بود همراه یکی از بستگان‌مان به نام محمد برای خرید به تهران برود که جنازه‌اش در گورستان پیدا شد.

به دنبال اظهارات این دختر تحقیق‌ها وارد مرحله تازه‌ای شد؛ محمد ردیابی شد و به قتل زن میانسال اعتراف کرد. به دنبال بازسازی صحنه جرم کیفرخواست صادر و به شعبه ۷۱دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. در نخستین نشست رسیدگی به این پرونده که پنجم آذر ۸۵ تشکیل شده، فرزندان قربانی برای قاتل مادرشان حکم قصاص خواستند.

نوبت دفاع به محمد که رسید، گفت: من فقط به خاطر رفتارهای نادرست طوبی او را کشتم. چند بار به او تذکر داده بودم تا سر به راه شود، اما گوشش بدهکار نبود.

در پایان آن جلسه قضات محمد را به قصاص محکوم کردند. رای در دیوان عالی کشور تایید شد و محمد در یک قدمی چوبه‌دار قرار گرفت.

وی اما با پرداخت دیه توانست رضایت اولیای‌دم را جلب کرد و پرونده‌اش برای رسیدگی از نظر جنبه عمومی جرم به شعبه ۷۱دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

در نشست رسیدگی به این پرونده که دیروز به ریاست قاضی عزیزمحمدی و با حضور چهار قاضی مستشار تشکیل شد متهم سکوت کرد.

وی در حالی که سرش را پایین انداخته بود، گفت: هیچ دفاعی ندارم و پشیمانم. در پایان این جلسه هیات قضایی وارد شور شد و محمد را به هشت سال زندان با احتساب روزهای بازداشت محکوم کرد. حکم تا ۲۰ روز پس از ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی است.