استفاده از محصولات دارویی سنتی در ایام حج

به گزارشافکارنیوز،سید علی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر گفت: همه اطلاعات مورد نیاز در اختیار زائران قرار داده شده و ما هم نمی‌خواهیم به راحتی از کنار این موضوع رد شویم.

وی با بیان این که سال گذشته از محصولات دارویی سنتی برای جلوگیری از برخی بیماری‌ها در ایام حج تمتع استفاده شد، افزود: این محصولات دارویی انواع دمنوش‌هایی را شامل می‌شود که حاوی داروهای گیاهی بوده و زائران استقبال خوبی از این دمنوش‌ها کردند؛ به همین علت بنا داریم استفاده از این داروها را گسترش دهیم.

مرعشی با اشاره به این که با تولید ۱۲ نوع دمنوش در سها جیسا، اظهار کرد: بر این اساس مقرر شد ۳ نوع از این دمنوش‌های گیاهی از جمله ضد سرفه و خلط آور، ضد سرماخوردگی و آرام‌بخش که برای دستگاه گوارش نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، امسال در میان وعده‌های غذایی زائران قرار داده شود.

وی گفت: می‌خواهیم این دمنوش‌ها را به عنوان نوعی پیشگیری از درمان ارسال کنیم به گونه‌ای که به تدریج فرهنگ‌سازی شود تا قسمتی از درمان کلاسیک و آکادمیک به استفاده از این دارو‌ها اختصاص یابد و وارد درمانگاه‌های مستقر در مراکز درمان شود.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: به علاوه بنا داریم ۲۰ درصد از چای‌های کیسه‌ای موجود در مجموعه هتل‌ها را کم کنیم و به جای آن، دمنوش‌های گیاهی یا چای سبز را سر سفره‌ها بگذاریم تا هر کس تمایل داشت بتواند استفاده کند.

به گفته وی انتظار داریم هرچه این دمنوشهای گیاهی بیشتر مصرف شود، حجم ارسال داروهای شیمیایی کمتر شود تا برای سالها آتی برنامهریزی دقیقتری داشته باشیم.