انهدام باند بزرگ قاچاق اشیاء عتیقه

به گزارشافکارنیوز،سردار حسین ساجدی‌نیا صبح امروز با اعلام خبر دستگیری اعضای یک شبکه قاچاق اشیاء عتیقه در پایتخت اظهار داشت: با توجه به گزارشات واصله و اقدامات اطلاعاتی پلیس، پلیس امنیت تهران بزرگ موفق به شناسایی اعضای یک باند قاچاق اشیاء عتیقه شد.

وی ادامه داد: پس از شناسایی اعضای این باند و رصد اقدامات مجرمانه آنها، پلیس با همکاری سازمان میراثفرهنگی و دادسرای ناحیه یک تهران بزرگ وارد عمل شد و منزل شناسایی شده اعضای این باند را در شمال شهر تهران در محاصره خود قرار داد و دو متهم این پرونده که یک زن و یک مرد بودند را دستگیر کرد.

ساجدی‌نیا گفت: از منزل متهمان تعداد ۱۰۸۹ شیء عتیقه کشف شد که بنابر نظریه کارشناسان میراثفرهنگی قدمت آنها تا ۶ هزار سال گذشته نیز می‌رسد و این اشیاء به دوره ساسانیان و اشکانیان و هخامنشیان برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه در میان اشیا عتیقه کشف شده تعدادی شیء تقلبی نیز وجود داشت گفت: متهمان دستگیر شده علاوه بر قاچاق اشیای عتیقه سعی داشتند تا تعدادی از اشیاء دستساز را که قدمت تاریخی چندانی نداشتند به جای اشیای عتیقه جا بزنند که تمامی اشیاء و اموار کشف شده توسط پلیس ضبط شد.