واکنش اعضا به انتخابات شورایاری‌ها

به گزارشافکارنیوز،برخی اعضای شورا نسبت به نحوه برگزاری انتخابات شورایاری ها و جایگاه نظارتی شورا سخنانی را در یکصدو بیست و چهارمین جلسه شورا مطرح کردند.

اسماعیل دوستی که پیش از این خواستار به تعویق افتادن انتخابات به روز نهم اردیبهشت(سالروز شوراهای اسلامی شهر و روستا) شده بود گفت: در هفته گذشته پیشنهادی را مصوب کردیم تا طی آن شورا ناظر انتخابات باشد که البته خیلی واضح نبود و این در حالی است که توافقی که با وزارت کشورصورت گرفته است اینگونه نیست.

وی ادامه داد: خواسته من این است که امروز این موضوع تعیین تکلیف شود.

غلامرضا انصاری نیز گفت: ما نباید از حقوق مسلم شورا کوتاه بیاییم، نظارت وظیفه اصلی شورا است و اگر این جایگاه حفظ نشود باید نگران دوران بعد بود. خواسته من نیز این است که موضوع نظارت شورا تعیین تکلیف شود.

رضا تقی پور نیز با بیان اینکه امکان برگزاری انتخابات در سال آینده وجود ندارد گفت: در سال آینده به سبب برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی نمی‌توانیم نسبت به برگزاری انتخابات شورایاری‌ها اقدام کنیم از اینرو برگزاری انتخابات در زمان مقتضی اجتناب ناپذیر است.

وی ادامه داد: موارد موجود در جزییات قابل تفاهم است گرچه مجری و ناظر نمیتواند یک نهاد باشد. از اینرو پیشنهاد میکنم که نظارت عالیه با مجلس شورای اسلامی باشد و نظارت اجرایی بر انتخابات شورایاریها با شورای اسلامی شهر.