تولید شیشه در کشور برای مصرف داخلی

به گزارشافکارنیوز،سردار علی مویدی در نشست خبری صبح امروز خود با اشاره به دستاوردهای پلیس مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: خوشبختانه در سال ۹۳ توانستیم به بیش از ۹۰ درصد از اهداف از پیش تعیین شده دست پیدا کنیم که این موفقیت مدیون تلاش همه دستگاه‌ها و سازمان‌های دخیل همچون قوه قضائیه، ستاد مبارزه با مواد مخدر، نیروهای بسیج، ‌ وزارت اطلاعات و … بود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در تشریح کشفیات به دست آمده در سال گذشته گفت: در سال گذشته بیش از ۴۹۰ تن انواع مواد مخدر کشف شذ که از این میان، ۳۹۰ تن تریاک، ۷۰ تن حشیش، ۱۵ تن سایر مواد، ۸ تن مورفین و ۱۰ تن هروئین بود.

وی با اشاره به تغییر رویکرد پلیس مبارزه با مواد مخدر در سال ۹۳ افزود: در سال ۹۳، تمرکز خود را بر ضربه زدن به شبکه‌ها و باندهای بین المللی قرار دادیم و این در حالی است که بر مبنای این رویکرد توانستیم بیش از ۱۸۰۰ مورد عملیات در سطح کشور انجام دهیم.

مویدی گفت: سال گذشته در درگیری پلیس با تعدادی از قاچاقچیان مسلح، ‌ ۹۶ قاچقاچی به هلاکت رسیدند و این میزان هلاکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۱۰ درصدی همراه بود و در طول این مدت نیز ۴۵ نفر از قاچاقچیان مسلح در این عملیات‌ها مجروح شدند.

وی با بیان اینکه میزان دستگیری در سال ۹۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۳۰ درصد افزایش همراه بوده است، گفت: این افزایش در حالی است که جمع‌آوری معتادان ۸۷ درصد و دستگیری و برخورد با قاچاقچیان خرد و کلان ۱۸ درصد افزایش داشته است.

مویدی با اشاره به شهادت ۱۰ مامور پلیس در سال ۹۳ در درگیری با قاچاقچیان به موضوع تشکیل ۳۰۰ هزار پرونده در محاکم قضایی در سال ۹۳ نیز پرداخت و از افزایش ۲۱ درصدی تعداد پرونده‌های تشکیل شده در سال گذشته خبر داد.

انهدام ۲۵۰ آشپزخانه شیشه / شیشه صادر نمی‌کنیم

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در خصوص مبارزه و برخورد با تولیدکنندگان شیشه نیز گفت: ‌ در سال گذشته ۲۵۰ آشپزخانه خانگی در سراسر کشور منهدم شد که بیش از ۲۰۰ مورد از آن، در استان تهران و استان های مجاور آن قرار داشتند.

مویدی در خصوص شایعات مطرح در مورد صادرات شیشه از سوی ایران به کشورهای دیگر افزود: ‌ در حال حاضر میزان تولید شیشه در کشور، صرفاً‌ به مصرف داخلی می‌رسد و در سال گذشته نیز نزدیک به ۲ تُن شیشه از آشپزخانه‌های کشور، کشف شد؛ لذا من به طور جدی، صادرات شیشه از ایران به سایر کشورها را تکذیب می‌کنم و این در حالی است که در حدود یک دهه گذشته، مواردی از خروج شیشه از کشور وجود داشت ولی در حال حاضر به هیچ وجه چنین موردی وجود ندارد و گزارشی از دستگیری اتباع ایرانی نیز در خارج از کشور در خصوص حمل ماده مخدر شیشه وجود ندارد.

وی کرمان، هرمزگان و مرزبانی را به ترتیب با کشف ۹۵،۶۴ و ۶۳ تُن انواع مواد مخدر، رکورددار کشفیات در سال ۹۳ عنوان کرد.

جزئیاتی جدید از فعالیت سرکرده بزرگترین قاچاقچی دستگیر شده


رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در تشریح جزئیاتی از اقدامات باند معروف به «تمساح خلیج» گفت: ‌ این باند فعالیت‌های خود را در منطقه و فراتر از منطقه و آب‌های آزاد ادامه می‌داد و در طول فعالیت خود، بیش از ۱۰۰ تُن انواع مواد مخدر را به کشورهای مختلف دنیا ترانزیت کرده بود.

وی افزود: اطلاعات به دست آمده از سرکرده این باند نشان می‌داد که گردش مالی این فرد، بیش از ۲ هزار میلیارد تومان بود و این در حالی است که سرکرده این باند، سن و سال بالایی نداشت.

مویدی گفت: این شبکه با اتباع دیگری از دنیا نیز در ارتباط بود که خوشبختانه با انجام کارهای اطلاعاتی دقیق، تاکنون تمامی اعضای باند وی در داخل کشور شناسایی و دستگیر شدند و اطلاعات صدها باب املاک شناسایی شده وی در اختیار مقامات قضایی قرار گرفته است و امیدواریم با انجام اقدامات پیشگیرانه اجازه ندهیم تا موارد مشابهی همچون تمساح خلیج به وجود آیند.

وی در پایان با اعلام خبر کشف بیش از ۲۲ تُن انواع مواد مخدر در ۲۰ روز گذشته، شایعات مبنی بر ورود هر نوع مواد مخدر جدید به کشور را رد کرد و ارائه آمار میزان مصرف داخل کشور را در اختیار ستاد مبارزه با مواد مخدر دانست.

اعتماد و همزبانی مردم بهترین پشتیبان پلیس است


رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در ادامه این نشست به شعار سال ۹۴ پرداخت و اشاره کرد: با توجه به شعار امسال فکر می‌کنم اعتماد و همزبانی مردم بهترین پشتیبان پلیس خواهد بود و امیدواریم در پایان ۹۴ شاهد آثار خوب این شعار در عرصه‌های مختلف از جمله مبارزه با مواد مخدر باشیم.

وی عنوان کرد: ما تلاش می‌کنیم بیشترین توان را در شرق کشور و جنوب شرقی کشور در مرز به کار گیریم تا بتوانیم سدی محکم در برابر قاچاقچیان و سوداگران کشور باشیم؛ همچنین برخورد با خرده‌فروشان و جمع‌آوری معتادان پُرخطر را در داخل کشور از جمله برنامه‌های خود در امسال می‌دانیم.

تمرکز پلیس مبارزه با موادمخدر در حوزه اجتماعی و مراکز آموزشی


وی به آمادگی پلیس در بحثنگهداری معتادان پرخطر اشاره و تصریح کرد: در بحثنگهداری هم تدابیری اندیشیده شده تا بتوان به صورت موقت معتادان پرخطر را نگهداری کرد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا یکی از رویکردهای سال ۹۴ را ورود حوزه اجتماعی پلیس مبارزه با مواد مخدر عنوان و خاطر نشان کرد: سعی کردهایم به طور مستند آنچه را که در مأموریتهای ناجا اتفاق میافتد در مراکز آموزشی دبستان و دانشگاهها انتقال دهیم و تلاش میکنیم آنچه را که در بانکهای اطلاعاتی پلیسی است برای ایجاد آگاهی شهروندان به کار گیریم.