پیرهادی: دسترسی شورا به سامانه اطلاعاتی شهرداری مهیا شود

به گزارشافکارنیوز،محسن پیرهادی با بیان اینکه دسترسی های ما به سامانه اطلاعاتی شهرداری از دفاتر خدمات الکترونیکی کمتر است گفت: در جلسات ابتدایی شورا شهردار تهران اعلام کرد به هر یک از اعضای شورا یوزر و پسوردی می دهد که به ریز اطلاعات شهرداری دسترسی داشته باشد اما تا امروز چنین اختیاراتی در اختیار اعضای شورا قرار نگرفته است.

نظارت در کمیته نظارتی قفل شده است


وی با بیان اینکه شهرداری اعلام کرده دسترسی های کامل اعضا به سامانه اطلاعاتی حریم خصوصی افراد را تحت خطر قرار می دهد گفت: چنین توجیهاتی برای ما قابل قبول نیست تمامی اعضای شورا به خصوص اعضای کمیسیون نظارتی باید به همه اطلاعات شهرداری دسترسی داشته باشند. در حال حاضر فعالیت کمیته نظارتی در حال قفل شدن است زیرا داده های لازم برای نظارت وجود ندارد.

ارسال ۱۸۰ نامه به شهرداری


پیرهادی اضافه کرد: بخش اعظمی از اطلاعات ما از این سامانه به دست می آید که پس از بستن آن دیگر داده های لازم را نداریم. مکاتبه کردن نیز پروسه زمانی خاص خود را می طلبد به طور مثال ما برای برنامه پنج ساله دوم ۱۸۰ نامه به شهرداری ارسال کرده ایم که تاکنون به ۳۰ تا ۴۰ نامه پاسخ داده اند باقی آن را هم یک کتابچه به ما دادند که خودمان برویم و جواب سوال هایمان را از آن پیدا کنیم که من در پاسخ به این حرکت نامه گلایه آمیز زدم که پاسخ نامه ما این کتابچه نیست. ما در شورا یک کمیته سه نفره هستیم و شهرداری در حال حاضر با ۷۵ هزار نیرو دارد فعالیت می کند و حتما توان پاسخگویی به اعضای شورا را دارد.

رئیس کمیته نظارتی شورا با بیان اینکه ایجاد چنین سامانه ای در جهت شفاف سازی اطلاعاتی است که من بابت این موضوع از شهرداری تشکر می کنم زیرا در سیستم خود جلوی فسادها را گرفته اند گفت: اما چنین اطلاعاتی باید در اختیار اعضای شورا نیز قرار بگیرد.

پیرهادی با بیان اینکه کمیسیون نظارت شورا از سال ۹۳ نزدیک به ۷۰ پرونده کلان ساخت و ساز را با همکاری سازمان بازرسی شهرداری بررسی کرده است گفت: بسیاری از این پرونده ها نیاز به اصلاح دارد و بیشتر این ساخت و ساز ها توسط بخش خصوصی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه بیشتر تخلف انجام شده در نحوه محاسبه عوارض است گفت: پایین ترین نرخ عوارض از این پروژه ها دریافت شده که به طور مثال تنها در یک مجتمع ۶۰ میلیارد تومان به سرمایه گذار تخفیف دادند که ما جواز ساخت را باطل کرده ایم و درخواست کرده ایم دوباره این عوارض محاسبه شود تا از جیب مردم تهران پولی به نفع برج سازان هزینه نشود. انصافا در این پروژه ها سازمان بازرسی شهرداری با ما همکاری کرده تا حقوق مردم بازگردد.

به گفته پیرهادی بیشتر این پروژه ها در مناطق شمالی و در مناطق ۱، ۲ و ۳ متمرکز است.