برای خواب راحت و آرام پاهای خود را گرم نگه دارید

به گزارشافکارنیوز،پیش از وقت خواب برای خوابیدن باید آماده شویم. یعنی پیش از خواب از کارهایی که مهیج است و کارهایی که ذهن را درگیر می‌کند باید پرهیز کرد.

- چرا که اگر بلافاصله پس از ‌این امور به خواب برویم‌، سبب اختلال در خواب می‌شود.

- برای استراحت کامل مغز در خواب باید خون را به سمت پاها سوق داد بهتر است که پاها گرمتر از سر نگه داری شود(پوشیدن جوراب و گرم نگه داشتن پاها خود می‌تواند مفید باشد).

- از راه‌های دیگری که باعثسوق دادن خون به سمت پاها و برای خواب بهتر باید بدیگر رخت‌خواب را به نحوی سرازیر قرار دهیم که طرف سر رخت‌خواب ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر بالاتر از پا باشد.

- اگر به این صورت خون از سر و سینه به سمت پاها حرکت می‌کند و باعثخواب راحت می‌شود.

ناصر رضایی پور متخصص طب سنتی درباره خواب می‌گوید: خواب کوتاه پیش از وعده نهار در حالی که فرد گرسنه نباشد به ویژه در روزهای بلند سال در تجدید قوای روزانه و تقویت دستگاه گوارش و هضم بلغم های دستگاه گوارش مفید است.

به گفته وی خوابیدن در ساعات بعداز ظهر به ویژه در زمستان باعثایجاد بیماری‌های زیاد بدرنگی پوست سستی و کسالت کاهش اشتها و بوی بد دهان ناراحتی و تحریک پذیری می‌شود.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: بهترین زمان خواب ۲تا۳ ساعت پس از خوردن شام است. در این فاصله، غذا مقداری در معده، هضم می‌شود و چنانچه فرد بدون رعایت این فاصله بخوابد، دچارنفخ، درد شکم و رؤیاهای ترسناک می‌شود.

-بهتراست در زمان خواب ،دست کم از محلفه نازکی برای پوشاندن بدن استفاده کرد تا خواب موجب سردی بسیار بدن و از دست رفتن حرارت نشود.