آقایان در مقابل ساخت و سازهای غیر مجاز سکوت کرده اند
گروه اجتماعی

- نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز در لواسان، رودبار قصران، اوشان، فشم و میگون و حریم رودهای این مناطق و زمین خواری و روخانه خواری در این مناطق گفت: از دادستانی و قوه قضائیه می خواهیم هر چه سریعتر به این موضوع مهم ورود کرد و بدون هیچ مسامحه ای با همه متخلفین برخورد کند.

فاطمه رهبر نماینده تهران، شمیرانات، ری و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگارافکارخبربا بیان اینکه برخی گزارشات و اخبار واصله حکایت از تخلف و ساخت و ساز غیر مجاز در مناطق کوهستانی و خوش آب و هوای تهران بخصوص در لواسان، رودبار قصران، اوشان، فشم و میگون و حریم رودهای این مناطق حکایت دارد، گفت: ما حتیدر رسانه ها هم دیدیم که عکس هایی از این مناطق منتشر شدهکه برخی افراد داخل رودخانه هم سنگ و خاک ریخته و برای خود دیوار کشیده و آنها را جزو زمین خود درآوردند در حالی که چند سال پیش همین مناطق مسیر رودخانه بوده و چندین متر هم حریم داشت و کسی صاحب آن نبود.

وی با بیان اینکه تصرف غیر قانونی و تجاوز به اراضی ملی و حریم رودخانه ها باید بطور جد پیگیری شود، تاکید کرد:متاسفانه برخی افراد سودجو با حمایت هایی که از جانب برخی می شوند، حاشیه امنی برای خود درست کرده و تا حدی به زمین خواری روی آوردند که حتی رودخانه ای که چند متر عرض دارد را به عرض یک متر رسانده و برای خود ویلا درست کردند.

http://www.afkarnews.ir/images/docs/000434/n00434989-r-b-015.jpg

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به ورود کمیسیون مذکور به موضوع زمین خواری، کوه خواری و دریا خواری گفت:ما گزارشهای زیادی در این زمینه داشتیم و کمیسیون در حال تهیه یک گزارش جامع در این زمینه است که امیدواریم این گزارش در صحن مجلس قرائت شود.

وی با بیان اینکه مجمع نمایندگان تهران هم تا کنون در چندین جلسه موضوع زمین خواری و رودخانه خواری در لواسان، رودبار قصران، اوشان، فشم و میگون را بررسی کرده، افزود: سوال ما این است که شهرداریهای لواسان، رودبار قصران، اوشان، فشم و میگون به چه کاری مشغول هستند؟ چرا این آقایان مجوزهای ساخت و ساز می دهند و یا چرا در مقابل این ساخت و سازهای غیرمجاز سکوت می کنند؟

نماینده تهران، شمیرانات، ری و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر قوه قضائیه و بخصوص دادستانی باید به این مساله ورود کرده و به تخریب هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز و رفع تصرف اراضی ملی حکم دهد، خاطرنشان کرد:سوال ما این است که چرا مسئولین اعم از استانداری، فرمانداری و شهرداریها باید چشم خود را بر این تخلفات ببندند و بعد قوه قضائیه وارد شود؟ آیا نهادهای مسئول در ساخت و سازها از همان ابتدا نمی توانند جلوی این اقدامات غیر قانونی را بگیرند؟ آیا آنها نمی توانند مجوز غیر قانونی صادر نکنند؟ چرا باید هزینه کم کاری آنها را قوه قضائیه بپردازد؟

رهبر تاکید کرد: نمایندگان مجلس بخصوص نمایندگان تهران پیگیر زمین خواری، کوه خواری و رودخانه خواری در مناطق تهران هستند و از مسئولین امر بخصوص شهرداریها، استانداری و فرمانداریها می خواهند تا به درستی به وظیفه خود عمل کنند.