افزایش هزینه اعزام به عتبات در ایام عرفه

به گزارشافکارخبر،محسن نظافتی از اقدامات سازمان حج و زیارت برای اعزام زائران به عتبات در ایام عرفه و عید غدیر خبر داد و گفت: هم اکنون متقاضیان در سامانه ثبت‌نام کردند، ‌ قرعه کشی انجام شده و ثبت‌نام در کاروان‌های هوایی و زمینی نیز به پایان رسیده است.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت ادامه داد: در ایام عرفه تا عید غدیر حدوداً روزی ۲۷ هزار زائر به عتبات اعزام می‌شوند که با احتساب میانگین دوره ۱۰ روزه تقریباً در کل این ایام ۲۷۰ هزار زائر ایرانی در عتبات حضور دارند.

وی تصریح کرد: طبق آیین‌نامه سازمان حج هزینه اعزام به عتبات در ایام خاص ۸ درصد افزایش پیدا می‌کند و به همین میزان در ایام خلوت کاهش پیدا می‌کند.

نظافتی ادامه داد: از آنجایی که ایام عرفه تا عید غدیر جزء ایام خاص محسوب می‌شود هزینه اعزام به عتبات در این ایام به دلیل افزایش قیمت برخی از خدمات در عراق ۸ درصد افزایش پیدا می‌کند.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت افزود: امسال اکثر کسانی که تقاضای اعزام به عتبات در ایام عرفه تا عید غدیر را داشتند جذب شدند و ما ظرفیت اعزام را تا ۵۰ درصد افزایش داریم و هم اکنون مشکل خاصی برای اعزام زائران نداریم.