شهرداری تهران مسئول مبارزه با سفید بالک

به گزارشافکارخبر،رحمت‌الله حافظی با بیان اینکه متولی اصلی مبارزه با مگس های سفید شهرداری تهران است، اظهار کرد: آبشویه درختان به صورت متناوب و دوره ای در مناطقی که آلودگی بیشتر است بهترین راه مبارزه و مقابله با این مگس ها است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اقداماتی توسط شهرداری تهران انجام شده است، افزود: اقدامات شهرداری به اندازه ای که بتواند اثرگذار باشد نبوده و انتظار می رود که شهرداری با جدیت بیشتری این کار را انجام دهد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه در منطقه ۹ شهر تهران طرح مبارزه با مگس های سفید با استفاده از سموم ارگانیک به صورت پایلوت و آزمایشی انجام می شود، یادآور شد: ما منتظر هستیم ببینیم نتیجه این امرچیست و اگر این طرح به صورت کامل رضایت بخش باشد در سایر مناطق دیگر هم این طرح را اجرا خواهیم کرد.

حافظی با بیان اینکه سموم ارگانیک برای سایر حشرات و محیط زیست مضر نیست، تصریح کرد: امیدواریم با استفاده از این روش بتوانیم با این حشره مبارزه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه این حشرات در اصل آفت گیاهی هستند، ادامه داد: این حشرات به صورت مستقیم برای انسان آسیب و ضرر ندارند به جز اینکه وارد راه های تنفسی شده و آزار دهنده می شوند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران اضافه کرد: در مناطقی که تراکم این حشرات زیاد است توصیه می کنیم تا زمانی که این مشکل ریشه کن شود شهروندان در مواقع تردد از ماسک استفاده کنند.

حافظی با بیان اینکه در شهر تهران مسئول مقابله با این حشرات شهرداری تهران است، تاکید کرد: به صورت زیر ساختی وزارت جهاد کشاورزی با ایفای نقش خود در کنترل بهینه استفاده از سموم کشاورزی در استان های غرب تهران و همچنین در کل کشور مسئول است.

وی در پایان با اشاره به وظیفه اصلی وزارت جهاد کشاورزی، خاطرنشان کرد: این وزارت خانه در استان های غرب تهران باید نظارت بیشتری بر روی طمین های کشاورزی داشته باشد تا سال آینده با این پدیده مواجه نباشیم.