افتتاح دومین اتاق مادر و کودک در متروی تهران

به گزارشافکار خبر،مراسم بهره‌برداری از دومین اتاق مادر و کودک با حضور معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران، ‌ مدیرعامل و معاون فرهنگی اجتماعی شرکت بهره‌برداری مترو تهران در ایستگاه مترو صادقیه برگزار شد.

در این مراسم محسن نایبی مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران با اشاره به حضور گسترده مادران در جامعه اظهار کرد: این طرح با هدف برطرف کردن نگرانی مادران در زمان حضور در اماکن عمومی شهر از جمله مترو و در راستای تحقق عدالت اجتماعی برای مادران اجرایی شده است.

وی افزود: با احداثاین اتاق در ایستگاه امام خمینی(ره) و صادقیه به دنبال ارتقای سلامت و بهداشت مادر و کودک، حفظ شئونات اسلامی و اخلاقی، شیردهی به نوزادان، آسایش و ارتقای کرامت مادران هستیم و با توجه به استقبال مادران این فضا‌ها در ایستگاه‌های پر تردد دیگر نیز احداثمی‌شود.

حجةالاسلام امرودی معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران نیز در این مراسم از اقدامات شرکت بهره‌برداری مترو تهران تقدیر کرد و اظهار داشت: شرکت بهره‌برداری مترو تهران بی ریا و گمنام در حال فعالیت است و این فعالیت‌ها توانسته است رضایت خاطر مخاطبان این وسیله حمل و نقل عمومی را فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه طبق گفته شهردار تهران ایجاد شهری با امنیت و آرامش از برنامه‌های اصلی شهرداری است، گفت: ‌ فضایی که در آن قدم می‌زنیم و در آن زندگی می‌کنیم باید طبق نیازها و فرهنگ ما ایجاد شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران افزود: متروی تهران در امر ایجاد و ساخت اتاق مادر و کودک در ایستگاه‌های مترو پیشتاز بوده اگرچه ۸ مورد اتاق مادر و کودک در پایانه‌های اتوبوسرانی نیز ایجاد شده است.

امرودی در ادامه با بیان اینکه با احداثنخستین اتاق مادر و کودک تماس‌های بسیاری با ۱۸۸۸ گرفته شد و افراد از این موضوع ابراز خشنودی کردند، گفت: امیدواریم روزی برسد که همه از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند. کارها و خدمات تعریف شده متروی تهران چهره فرهنگی متفاوت و منحصر به فردی را در این فضا ایجاد کرده و این فعالیت‌ها با بازخوردهای خوبی از سوی افراد روبه‌رو بوده است.

نخستین اتاق مادر و کودک مرداد سال جاری در ایستگاه امام خمینی (ره) افتتاح شده بود.