سلامت بهتر با شروع ورزش از سن ۴ سالگی

به گزارشافکارخبر،اهمیت و نقش ورزش در سلامتی و بهداشت جسمی انسان در سنین مختلف جوانی، میانسالی و کهنسالی امری شناخته شده و بدیهی است. در این میان اما نقش ورزش و داشتن تحرک بدنی مناسب در سنین کودکی کمتر مورد توجه قرار گرفته است. بر اساس پژوهش های جدید دانشمندان در کشور سوئد، کودکانی که از سن چهار سالگی آغاز به ورزش و داشتن تحرک بدنی مناسب می کنند، به نسبت سایر همسالان خود از میزان سلامت جسمی بسیار بیشتری برخوردار خواهند شد.

بر اساس این تحقیقات، داشتن تنها پنج دقیقه حرکت ورزشی در کودکان چهار ساله سبب کاهش قابل توجهی از حجم چربی بدنی آنها شده و همچنین موجب افزایش قدرت بدنی و توان فیزیکی آن ها خواهد شد.

این پژوهش ها توسط تیمی از دانشمندان و محققان موسسه کارولینسکا در شهر استکهلم سوئد انجام شده است. در همین زمینه «ماری لوف» پژوهشگر ارشد علوم زیستی و تغذیه می گوید: «من باید اعتراف کنم که شخصاً از نتایج این پژوهش و تاثیر مضاعف ورزش در این سن و نقش آن در افزایش قدرت ماهیچه ها و قدرت بدنی کودکان، شگفت زده شدم.»

به گفته این پژوهشگر سوئدی، نتایج به دست آمده نشان دهنده میزان بسیار بالای تاثیرات مثبت ورزش در سنین کودکی است. به بیان دیگر کودکانی که روزانه ۵ دقیقه ورزش می کنند از همسالان خود بسیار سلامت تر خواهند بود.

این پژوهشگر در خاتمه توضیحات خود افزود: داشتن فعالیت ورزشی به معنی این نیست که شما حتما فرزند خود را در باشگاه ورزشی ثبت نام کنید، بلکه داشتن این فعالیت ورزشی از طریق انجام بازی های ساده با توپ، بادکنک و دویدن نیز امکان پذیر است.