انتخاب حسابرس مشترک شهرداری و شورا

به گزارشافکارخبر،علیرضا دبیر افزود: حدود ۴ ماه است که حسابرسی بودجه سال ٩٢ مناطق شهرداری تهران شروع شده است وحسابرسی ۱۸ منطقه تمام و ۴ منطقه هنوز ادامه دارد.

وی با تاکید بر این که گزارش های حسابرسی نباید سیاسی شود، گفت: ممکن است در فضای سیاسی بعضی از اشکالات بزرگنمایی شده و بعضی دیگر پنهان شود. در حالی که حقایق باید همانطور که هست نشان داده شود.

دبیر با بیان اینکه ما تمام گزارش های حسابرسی و نتایج جلسات برای ریاست شورا ارسال می شود تا از طریق وی برای سایر اعضا ارسال شود، ادامه داد: تاجایی می دانم این گزارش ها برای تک تک اعضا ارسال شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که شهردار تهران اعلام کرده است که نتیجه حسابرسی های شورا به دلیل اختلاف نظر حسابرسان است، آیا این میزان تفاوت برداشت کارشناسی است، گفت: اختلاف نظر بین حسابرس شورا و حسابرس شهرداری صحیح است؛ اما این اختلاف نظر به معنی نفی ایراداتی که حسابرس شورا اعلام کرده است، نیست.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا با تاکید بر اینکه باید اختلاف نظربین حسابرس ها رفع شود، افزود: شهرداری بر اساس قانون تجارت خودش حسابرس دارد و ما هم براساس ماده ۷۱ قانون شوراها حسابرس خودمان را داریم، این دوباره کاری است. من ۲ سال پیش پیشنهاد دادم که شهرداری و شورا بیایند با هم یک حسابرس را انتخاب کنند. تفاهم نامه آن هم آماده شده تا به امضای شهردار و رئیس شورا برسد. اگر این اتفاق رخ دهد دیگر این مسایل پیش نخواهد آمد و بسیاری از مشکلات ما هم حل خواهد شد.

به گفته دبیر، حسابرس شورا کاملا مطابق با استانداردهای حسابرسی عمل کرده و تخلفات هم بر همان مبنا استخراج شده است .