بابک زنجانی: حکم توقیف اموال را اجرا می‌کنم

به گزارش افکارخبر،در دهمین جلسه رسیدگی به پرونده فساد نفتی، قاضی صلواتی از متهم ردیف اول پرونده خواست تا با حضور در جایگاه، دفاعیات خود را ارائه دهد.

بابک زنجانی در ادامه دفاعیات خود در خصوص شکایت بانک مسکن، گفت: من مبلغ ۶۵.۵ میلیون یورو معادل ۶۷ میلیارد تومان را به صورت دستی و چند روزه به بانک مسکن پرداخت کردم و قرار شد آنها ظرف چند روز بعد پول را برگردانند.

وی افزود: اما آقایان بانک مسکن معتقدند که چنین پولی را از من نگرفته‌اند در حالیکه کاملاً مشخص است که من ساعت ۴ بعد از ظهر از شعبه کیش برای آنها پول فرستادم، اصلاً ما فرض را بر این می‌گذاریم که شما هر چه می‌گویید درست است، خوشبختانه در جلسه روز گذشته اعتراف کردید که ۶۷ میلیارد به من بدهکار هستید.

وی در خصوص همکاری با بانک مسکن گفت: قبل از پرداخت ۶۷ میلیارد تومان در سال‌های گذشته بابت فروش گازوئیل چند سفته مدت‌دار به مبلغ ۴۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان داشتم، آن موقع هیچ کدام از بانک مسکنی‌ها را نمی‌شناختم، رفتم و گفتم می‌خواهم این سفته‌ها را تنزیل کنید و آنها نیز ۲۷ یا ۲۸ میلیارد پول پرداخت می‌کنند و این تنزیل برای ۶ ماه بوده است.

بابک زنجانی ادامه داد: آنها برای ۶ ماه ۱۴ میلیارد از من سود گرفتند در حالیکه ۴ سال گذشته و آنها ۶۷ میلیارد تومانی را که به عنوان کمک انسانی به آنها داده بودم به من پرداخت نکردند و من حتی سودی هم از آنها نخواستم.

متهم پرونده نفتی تصریح کرد: متأسفانه بانک مسکن در کیفرخواست ۶۷ میلیارد تومانی را که من به آنها داده‌ام را پول مدیر بین‌المللی بانک عنوان کرده‌اند اما پس از توضیحات من مدیرشان پیگیری می‌کنند و اعلام می‌کنند که بدهکار هستند؛ من بارها نامه‌نگاری کردم که پولم را بگیرم اما آنها من را سر می‌دواندند تا جاییکه حاضر شدم بجای پول، اموال ملکی بگیرم.

زنجانی با بیان اینکه آقایان تعدادی ملک به من معرفی کردند و صاحب ملک هم نامه‌ای داد که حاضر است بابت ۶۷ میلیارد، املاک را به من بدهد، گفت: دوباره بانک دست دست کرد تا جاییکه فهمیدم یکی از ملک‌ها را در شهرک غرب به شخصی به نام آقای(ث) واگذار کردند.

وی افزود: آقایان عدم انتقال اموال را نامه بازپرس پرونده می‌دانند در حالیکه نامه ۵ ماه بعد از بازداشت من نوشته شد و این در صورتی است که آقایان ۴ سال وقت داشتند پول من را بدهند.

بابک زنجانی در خصوص صحبت‌های وکیل بانک مسکن مبنی بر اینکه حکم توقیف اموال را تکذیب کرده، گفت: ایشان در راستای صحبت من مبنی بر گرفتن حکم توقیف اموال گفته‌اند که من تشویش اذهان عمومی کرده‌ام، به همین خاطر من از وکیلم می‌خواهم حکم را اجرا کنند که آنها فکر نکنند که بازی می‌کنم و شوخی دارم.

بابک زنجانی در ادامه گفت: آقایان بانک مسکن درخصوص دستگاه (ایوان تو ایوان) گفتهاند که من ۱۶ میلیون بابت دو دستگاه از آنها گرفتهام، خب این ابزار کار شما بوده و اگر خیلی برایتان سخت است من ۱۶ میلیون تومان را میدهم و شما هم دو دستگاه کامپیوتر من را بدهید.