حکم وزیر صنعت برای مدیری که معلولان در زمانش شکنجه، آزار و اذیت شدند

گروه اجتماعی-  موضوع شکنجه، آزار و اذیت معلولان در مرکز نگهداری معلولان کرج یکی از موضوعاتی بود که در شهریور امسال سر و صدای زیادی کرد.

 

به گزارش افکارخبر، ظاهرا در این مرکز بجای پرستار از طناب و زنجیر برای نگهداری معلولان جسمی و ذهنی استفاده می شده و در بازرسی‌ها آثار ضرب و جرح در ۲۰ معلول این مرکز مشاهده شده که ۲ نفر از معلولان آسیب جدی دیده اند.

این مرکز تخلف مالی هم داشته و برخلاف قانون بهزیستی برای نگهداری هر معلول باید ماهانه ۴۰۰ هزار تومان دریافت می کرد که بیشتر از این رقم و حتی در برخی از موارد یک میلیون تومان هم از خانواده ها دریافت می کرد.

خانواده این معلولان به بهزیستی شکایت کرده‌اند.

همچنین مجلس و قوه قضائیه وارد این موضوع شده و با شکایت خانواده ها پرونده ای در دادگستری استان البرز تشکیل شد که شکنجه، آزار و اذیت این معلولان برای دستگاه قضایی محرز شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای ۱۷آبان درباره آزار و اذیت معلولان در مرکز نگهداری معلولان کرج گفت: برای ۲ نفر از متهمان این پرونده کیفرخواست صادر شده است و تحقیقات قضایی همچنان ادامه دارد.

این اتفاقات در زمان مسئولیت خانم افروز بهرامی مدیر کل سابق بهزیستی استان البرز رخ داده که انتقادات زیادی در این زمینه وارد شد.

فشارها و انتقادات باعث برکناری و یا استعفا و یا رفتن بهرامی که از ۲۶ آبان ۹۲ این مسئولیت را دارا بود، شد اما جالب اینجاست که محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در ۱۹ مهر با صدور حکمی «افروز بهرامی» را بعنوان اولین مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری خارجی این وزارتخانه منصوب کرد.

جالب تر و عجیب تر اینکه این وزیر از بهرامی خواسته است با بکارگیری خلاقیت‌های شخصی، توان همکاران، مشاوران و صاحب نظران و به منظور جلب مشارکت سرمایه گذاری و تامین منابع مالی مورد نیاز طرح‌های صنعتی، معدنی و تجاری از طریق موسسات پولی و بانکی خارج از کشور اهتمام ورزد.

در هر حال انوشیروان محسنی‌بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور ۱۰ آبان امسال یعنی ۲۱ روز بعد از صدور حکم نعمت زاده برای بهرامی، در حکمی «داریوش بیات‌نژاد» را به عنوان مدیرکل بهزیستی استان البرز منصوب کرد.