آغاز پیاده‌روی زائران اربعین با اختلال ارتباطی

به گزارش افکارخبر به نقل از فارس، سال گذشته زائرانی ایرانی اربعین در عراق با اختلال‌های شدید ارتباطی مواجه شدند  و این مشکلات تا آنجا بود که نه تنها نمی‌توانستند خانواده‌های خود را در ایران از سلامتی خود با خبر کنند بلکه حتی همسفران هم در صورت گم کردن یکدیگر امکان تماس تلفنی با یکدیگر نداشتند و به همین دلیل دچار مشکلات زیادی شدند.

اما امسال هم سفر زائران ایرانی به عراق برای شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین با اختلال مواجه هستند و همین اختلال‌ها موجب شد تا وزیر ارتباطات همراه با مدیرعامل شرکت زیر ساخت دیروز با سفر به ایلام و مرز مهران پیگیر مشکلات به وجود آمده باشند.

وزیر ارتباطات تاکید دارد که «اختلال به وجود آمده بعد از مرز مهران مربوط به اپراتورهای کشور عراق بود، چرا که در داخل کشور هیچ مشکلی وجود ندارد.» با این حال در همین سفر سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری استان ایلام برکنار و مدیرکل جدید منصوب شد.

بر این اساس با حکم  وزیر ارتباطات عباس بیرامی به عنوان مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان  ایلام منصوب شد. پیش از این حسن بیگی سرپرستی این اداره کل را برعهده داشت.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت که به همراه وزیر ارتباطات به ایلام سفر کرده بود در پایانه مرزی مهران در نشست تسهیل ارتباطات زائران ایام اربعین حسینی، با اشاره به تمهیدات صورت گرفته در یک سال گذشته جهت افزایش ظرفیت ارتباطی در استان ایلام گفت: آنچه می توانستیم برای زایران عزیز انجام داده ایم و خوشبختانه 1800 کانال ارتباط مستقیم بین دو کشور برقرار شده است.

وی گفت: از شش ماه پیش به دستور دکتر واعظی، ستادی با حضور مدیران عامل اپراتورهای تلفن همراه داخلی جهت تسهیل ارتباطات در ایام اربعین تشکیل شد.

خسروی وضعیت مرزهای مهران، چذابه و شلمچه را مطلوب توصیف و تاکید کرد: ظرفیت مسیر 10 برابر شده است و گروه هایی به صورت 24 ساعته جهت رفع مشکلات حضور دارند.

خسروی  با اشاره به نصب سایت های نسل سوم توسط اپراتور اول در مرز مهران، ادامه داد: در داخل کشور عراق نیز با اپراتورهای عراقی مذاکراتی را دنبال کردیم که یکی از مهم ترین دستاوردهای سفر اخیر به عراق، دایر شدن 1800 کانال ارتباط مستقیم بین دو کشور بود.

با وجود این تمهیدات اعلامی، زائران ایرانی حاضر در عراق از وضعیت تماس به سیم‌کارتهای ایرانی ابراز نارضایتی می‌کنند و با اختلال مواجهند.

به گفته وزیر ارتباطات امروز هیاتی با حضور نمایندگان سه اپراتور به عراق سفر می‌کنند باید دید تمهیدات وزارت ارتباطات امسال و در حوزه ارتباطات زائران اربعین کارنامه مطلوبی برای این وزارتخانه و اپراتورهای ایرانی رقم خواهد زد یا خیر.