با موهای زائد خود چه کنیم؟

به گزارش افکارخبر به نقل از باشگاه خبرنگاران، حاج محمدخانی پ‍ژوهشگر و متخصص طب سنتی گفت: موهای زائد که نوعی اختلال هورمونی یا اصطلاحا هیرسوتیسم در طب امروزی شناخته می‌شوند دارای علل متعددی هستند از جمله سوء تغذیه، مشکلات عصبی، اختلالات هورمونی مخصوصا در بانوان که باعث افزایش رشد موهای زائد به خصوص در ناحیه صورت، چانه و برخی دیگر اعضای بدن می‌شود، وجود کیست‌ها و ... 

 

وی گفت: در طب سنتی برای هر بیماری یا هر پدیده‌ای که باعث ناخوشایندی وضع حال فرد بشود اولین توصیه و اولین گام پاکسازی است یعنی قبل از هر اقدامی ابتدا باید پاکسازی در بدن فرد صورت بگید و الا هر فرآیند درمانی موقتی خواهد بود.

 

حاج محمدخانی بیان کرد: استفاده از رازیانه در تنظیم هورمون‌های زنانه موثر هست که روش‌های مختلفی از جمله دم کردن پودر آن و نوشیدن ساعات مختلف روز، استفاده از عرق رازیانه و ... می‌توان از آن استفاده کرد.

 

وی گفت: همچنین استفاده از روغن تخم مورچه پس از خارج کردن موها به صورت مالشی بر محل، همچنین می‌توانند آهک آب ندیده را با سرکه به میزان 1 به 6 حل کرده و پس از عبور از صافی روزی یک یا 2 بار پس از خارج کردن موها به محل بمالند البته ممکن است استفاده از آن در برخی از افراد سبب بروز کهیر یا حساسیت شود که با گذاشتن پوست خیار بر روی محل می‌توانند التهاب ایجاد شده را بهبود ببخشند.

 

وی در پایان گفت: استفاده از آب نارنج نیز می‌تواند جهت کاهش رشد موهای زائد موثر واقع شود همچنین افراد باید سعی کنند استفاده از غذاهای هورمون‌دار مثل کنسروها و مرغ را به حداقل برسانند.