به گزارش افکارخبر به نقل از مهر، سرهنگ سامان محمدی رئیس پلیس فتا شرق استان تهران با اعلام این خبر، گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان ورامین مبنی بر برداشت غیرمجاز مبالغی از حساب بانکی اش، موضوع در دستور کار تیمی از کارشناسان پلیس فتا شهرستان ورامین قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی صورت گرفته مشخص شد، فرد ناشناسی با دسترسی به اطلاعات حساب بانکی شاکی، اقدام به خرید شارژ موبایل به مبلغ ۸ میلیون ریال به صورت اینترنتی کرده است.

این مقام انتظامی افزود:در تحقیقات بعدی و با انجام اقدامات فنی و بکارگیری شگردهای پلیسی، فرزند شاکی به عنوان متهم اصلی شناسایی و با اخذ دستور از مقام قضایی در عملیاتی دستگیر شد.

وی ادامه داد: متهم پس از اظهار ندامت و عتاف به سرقت از حساب بانکی پدرش درباره جرییات برداشت پول به صورت مخفیانه گفت:بعلت بیسوادی پدرم و آشنا نبودن وی با سیستم های جدید بانکی ، ابتدا اقدام به فعال سازی رمز دوم برای حساب پدرم کردم و بعد از آن از طریق کد های خرید ،شارژ اینترنتی و غیر حضوری برای خود و دوستانم خریداری می کردم.

سرهنگ محمدی ادامه داد :متهم به همراه پرونده برای  سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی وانقلاب شهرستان ورامین اعزام شد.

وی در پایان از شهروندان خواست تا ضمن هوشیاری بیشتر در استفاده از کارت های بانکی، به توصیه های  ایمتی بانک در استفاده از رمز دوم برای خرید و تعیین سقف خرید با کارت های اعتباری حتما توجه داشته باشند .