به گزارش افکارخبر، حجت الاسلام میثم امرودی با اشاره به اجرای طرح انضباط شهری در تهران افزود: مدتی است که شهرداری تهران طرح انضباط شهری را در منطقه 12 تهران آغاز کرده تا معتادان متجاهر از سطح پارک های این منطقه جمع آوری شوند.

 

وی گفت: برای عملیاتی شدن این طرح لازم بود کمپ هایی را شهرداری در تهران آماده کند تا معتادان متجاهر به این محل ارجاع شوند.

 

امرودی تاکید کرد: با قوه قضائیه ، بهزیستی ، استانداری و وزارت بهداشت همکاری های لازم انجام شد تا بالاخره امروز تعدادی از بانوان در پارک های هرندی ، شوش و سطح تهران جمع آوری شدند.

 

معاون شهرداری تهران با اشاره به اینکه زنان معتاد سه دسته اند، افزود: دسته ای از آنان خارجی هستند که از کشور اخراج می شوند، گروهی شهرستانی هستند و با نظر قوه قضائیه به ستاد مواد مخدر شهرستان های خودشان اعزام می شوند و در نهایت دسته آخر تهرانی ها هستند که در کمپ های پایتخت نگهداری می شوند.

 

حجت الاسلام امرودی گفت: زنان معتاد تهران در مرحله بعد با حضور در کمپ ها با همکاری دو نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر و بهزیستی سم زدایی می شوند که شهرداری در این عرصه نقش حمایتی و کمکی دارد.

 

وی تاکید کرد: معتادانی که در نهایت موفق به ترک اعتیاد می شوند در مناطق 22 گانه تهران بین 6 تا 9 ماه مهمان مراکز هستند که در آنجا برنامه های اسکان ، توانمند سازی ، اشتغال زایی و بازگشت آنها به خانواده انجام می شود.

 

امرودی گفت: در حال حاضر تعداد معتادان زن زیاد نیست و می شود به راحتی برای آنها اشتغال زایی کرد.

 

وی تاکید کرد: هم اکنون کمپ های ترک اعتیاد را معتادانی که اعتیاد را ترک کرده اند اداره می شود.