فرهادی:مجوز اردوی مختلط نداده، نمی‌دهیم و نخواهیم داد

به گزارش افکارخبر، محمد فرهادی وزیر علوم در حاشیه سمینار پزشک محقق در جمع خبرنگاران در مورد کاهش رشد علمی کشور گفت: ما کاهش رشد علمی نداریم، بلکه شاهد کاهش شتاب علمی هستیم.

وی توضیح داد: در گذشته رقابت ما با کشورهایی بود که رشد علمی پایینی داشتند، به همین علت شتاب ما نسبت به آنها بسیار بیشتر بود، اما امروزه ما به کشورهایی رسیدیم که رشد علمی بالایی دارند و در حال رقابت سخت با ما هستند، به همین علت شتاب علمی ما کاهش یافته است.

وزیر علوم در مورد برگزاری اردوهای مختلط گفت: هیچ دانشگاهی برای اردوی مختلط مجوز نداده، اما یکسری اردوهای علمی طبق آیین‌نامه سال 82 می‌تواند به صورت مختلط برگزار شود که نیاز به نظارت و برنامه‌ریزی دارد.

وی خاطرنشان کرد: چیزی که اتفاق افتاده، قرار دانشجویان با یکدیگر بوده و چند دانشجو با یکدیگر به اردو رفتند، اما دانشگاه از این موضوع بی‌اطلاع بوده و هیچ مجوزی به آن نداده است.

وی تأکید کرد: وزارت علوم برای برگزاری اردوهای مختلط مجوز نداده، نمی‌دهد و نخواهد داد.

فرهادی همچنین در مورد توافقات انجام شده با وزارت بهداشت پیرامون رشته‌های مشترک با یکدیگر گفت: مقرر شد تا برخی رشته‌ها از وزارت علوم، برخی از وزارت بهداشت مجوز بگیرند و یا کلاً به وزارت دیگر منتقل شود.

وزیر علوم ادامه داد: برخی رشته‌ها نیز مشترک است و باید هر دو وزارتخانه برای آن مجوز و نظر بدهند.

وی همچنین در مورد مدرک‌گرایی در کشور گفت: یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی، آموزش‌های آکادمیک است، البته اکنون ما برنامه‌های کیفی‌سازی آموزش علمی را اجرا کرده و قصد داریم تا دانشگاه‌ها کاربردی و هدفمند دانشجو تربیت کنند.