صحبت‌های دانشور درباره یک اسید پاشی دردناک

به گزارش افکارخبر، خشونت علیه زنان و کودکان شهر دیگر گوی سبقت را از توجه به آن ها گرفته و روند صعودی به خود گرفته است، از نوزادان رها شده در شهر تا خرید و فروش آن ها، کودکان کار ، همه نیازمند نگاه مدبرانه مسئولان برای رهایی کودکان معصوم از خشونت های دلخراش است.

 

تیتر های دردناک و صحنه های دلخراش کودکان کار و خرید و فروش نوزادان اگرچه دیگر در ویترین شهر رنگ عادت به خود گرفته اما هیچ گاه از سختی این روزها و ساعت ها و ثانیه ها در ذهن کودکان نمی کاهد تنها نگاهی دلسوزانه بدرقه فرداهای سختشان می شود. 

 

*نگاه های معصومی که چشم هایشان به نگاه مدبرانه خشک شده است 

 

متاسفانه بر تعداد این نگاه های معصوم که کوله باری از غم را با خود حمل می کنند روز به روز افزوده می شود و تنها به سوژه ای ناب برای لنز دوربین کارگردان ها و نویسندگان مبدل می شوند اما خارج از مسئولیت دستگاه ها که تنها به پاسکاری برای رفع مسئولیت مشغول هستند، سازمان های مردم نهاد دست بر روی دست نگذاشته و کمر همت برای این مادران و کودکان بسته اند.

 

گذشته از رنج و فقر این کودکان، رنج خشونت های اسید پاشی را نیز باید بر لیست سیاه این روزها اضافه کرد، کودکی که باید قهقهه های کودکی و چرخ و فلک و تاپ و سرسره پارک را تجربه کند، درد و رنج ناشی از اسید پاشی پدر در تخت بیمارستان و در بند بند استخوانش لمس می کند. 

 

*رعنا و مادرش قربانی اسید پاشی شدند

 

اخبار رنج و خشونت زنان و کودکان دل هر شنونده ای را به درد می آورد اما دست حمایتگر سازمان های مردم نهاد مرهمی برای روز ها و ساعت های رنجش آن ها است. 

 

فاطمه دانشور رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر در خصوص یکی از قربانیان اسید پاشی می گوید: پدر رعنا که به دلیل اعتیاد همواره مورد اعتراض همسرش قرار می گرفت، برای رهایی از این اعتراض ها  در نیمه های شب و در زمانی که رعنای دو ساله و مادرش در خواب بودند، یک سطل اسید بر روی آن ها می‌ریزد که متاسفانه مادر رعنا بر اثر شدت عفونت ناشی از اسید جان می سپارد و رعنا نیز از آن زمان تا کنون با این درد دست و پنجه نرم می کند .

 

وی معتقد است: متاسفانه عدم وجود نهاد ملی حمایت از کودک منجر به افزایش آسیب ها و خشونت علیه کودکان می شود.

 

خوشبختانه یکی از این موسسه های خیریه که ماموریت حمایت از زنان و کودکان بدسرپرست را دارد هزینه درمان و معیشت رعنا را برعهده گرفته و عمل جراحیش با موفقیت انجام گرفت .

 

*فرزندی که در منگنه روحی صورت اسیدی مادر است

 

رعنای داستان بخشی از قربانی شدن است و کودکی در رنجش خاطر صورت آسیب دیده اسیدی مادرش قربانی شده و متاسفانه آمار زیادی در این باره داریم اما قربانیان تمایلی به افشای نامشان ندارند و متاسفانه در منگنه روحی سالیان سال روز و شب را سپری می کنند. 

 

فاطمه دانشور می گوید: قربانی دیگر خانمی بود که مورد اسید پاشی قرار گرفته بود و دادگاه حکم به ازدواج آن ها را صادر کرد متاسفانه شرایط بسیار ناگوار روحی برای این خانم که در مجاورت فرد اسید پاش قرار دارد به وجود آمده و از سویی دیگر فرزندان این خانم تمایلی به حضور مادر در مدرسه  ندارند همین امر موجب تقویت ترک تحصیل در آن ها می شود .

 

آسیب های شهر چشم انتظار نهاد ملی حمایت از کودک 

 

این آسیب های دردناک نیاز تشکیل نهاد ملی حمایت از کودک را افزایش می‌دهد، آسیب هایی که اگر چه در گذشته زیر پوست شهر را با خود به یدک می کشیدند اما این روزها همانند تاول بر پوست شهر خود نمایی می کند وتوجه مسئولان را می طلبد. 

 

دانشور با اشاره به اهمیت تشکیل این نهاد گفت:این نهاد نیازمند حمایت نهاد ریاست جمهوری برای کاهش آسیب ها است چرا که ما به عنوان سازمان مردم نهاد تمام تلاش را برای تحقیق و ارائه آن انجام داده ایم ومنتظر تحقق وعده‌های مسئولان در این باره هستیم. 

 

کودکان که سرمایه های آینده کشور محسوب می شوند نیازمند توجه و حمایت بیشتری هستند.