دستگیری هزار و 877 مزاحم خانم‌های پایتخت

به گزارش افکارخبر، سردار حسین ساجدی نیا فرمانده انتظامی تهران بزرگ، ضمن اشاره به اجرای مداوم طرح امنیت و آرامش در محلات شهر تهران، به برخورد ویژه پلیس در تقابل با حاملین سلاح سرد، گفت: در طرح های اجرا شده از سوی پلیس پایتخت بیش از پنج هزار سارق لوازم داخلی خودرو و 2 هزار و 928 زورگیر و کیف قاپ در طرح های امنیت محله محور شناسایی و بازداشت شدند. 

 
این مقام ارشد انتظامی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، 24 مرحله طرح امنیت و آرامش را در سطح محلات شهر تهران به اجرا درآورده است که در این میان یک هزار و 877 مزاحم نوامیس دستگیر شدند که پس از بازجویی ها و تحقیقات انجام شده تعدادی به مرجع قضایی معرفی شده و تعدادی نیز با اخذ تعهد آزاد شده اند. 
 
فرمانده انتظامی تهران بزرگ، تصریح کرد: در همین راستا با هماهنگی مقام قضایی مبنی بر برخورد با دارندگان و حاملین سلاح سرد، از جمله چاقو، قمه، چماق و ... در محلات شهر تهران، 17 مرحله طرح به اجرا درآمده که طی آن 379 متهم دستگیر و از آنان قریب به 939 قبضه سلاح سرد کشف و ضبط شده است. 
 
رئیس پلیس پایتخت در ادامه افزود: زورگیران، سارقان، اراذل و اوباش به صورت مداوم ضمن حمل سلاح سرد از این وسایل برای سرقت ها، تهدید شهروندان و همچنین جرایم خود استفاده می کنند. 
 
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه برخورد با پدیده شوم سرقت، زورگیری و مبارزه با سارقان از دغدغه ها و مطالبات به حق شهروندان است و پلیس تهران بزرگ نیز توجه به این مهم را در دستور کار قرار داده است. 
 
سردار ساجدی نیا یادآور شد: در طول 8 ماه امسال با انجام چندین عملیات اطلاعاتی ضمن رصد اقدامات مجرمانه سارقان و زور گیران در مناطق جرم خیز تعداد قابل توجه ای متهم در این رابطه دستگیر شدند. 
 
فرمانده انتظامی تهران بزرگ، در این خصوص از دستگیری 2 هزار و 928 سارق کیف قاپ و زورگیر  و 5 هزار و 756 سارق لوازم خودرو از  سوی ماموران پلیس پیشگیری، آگاهی و یگان امداد فاتب در هشت ماه نخست سال جاری با اجرای طرح امینت محله محور خبر داد. 
 

سردار ساجدی نیا، با اشاره به این که این طرح ها از عملیات های جدید پلیس تهران بزرگ در قالب طرح امنیت محله محور در سال 94 است، خاطرنشان کرد: طی هماهنگی های انجام شده با مقام قضایی، تمامی متهمان پس از تکمیل پرونده به دادسرا معرفی شدند تا پس از رسیدگی به جرائم آنها به زندان منتقل شوند.