شرکت های هواپیمایی به زائران حسینی رحم نکردند

گروه اجتماعی - شرکت های هواپیمایی کشور در بزرگترین آزمون حمل و نقل امسال رد شدند .

به گزارش افکارخبر، در حالی که دولت و شرکت هواپیمایی کشوری نرخ بلیط هواپیما برای مسیر رفت و برگشت از تهران به نجف را 960 هزار تومان تعیین کرده بود در روزهای گذشته شرکت های هواپیمایی از ازدحام هموطنان در فرودگاه های عراق برای بازگشت به کشور سوء استفاده کردند و بلیط های مسیر نجف به فرودگاه امام خمینی را بین  690 تا یک میلیون و 500هزار تومان فروختند.

این اقدام شرکت های هواپیمایی در حالی صورت گرفت که در سایت های رسمی این شرکت ها هموطنان باید این بلیط ها که برای یک مسیر و براساس نرخ مصوب حداکثر 480هزار تومان بود را تقریبا 2 تا 3 برابر و به صورت چارتر خریداری می کردند.

به گزارش خبرنگار افکارخبر، امسال برای سفر بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر ایرانی به کربلای معلی و به مناسبت اربعین حسینی بیشتر دستگاه های اجرایی کشور بسیج شدند تا به زائران خدمات مطلوبی عرضه کنند در کنار این ارگان ها حتی برخی شرکت های خصوصی نیز مسوولیت تامین برخی اقلام  مورد نیاز زوار را  برعهده گرفته و محصولات خود را به صورت رایگان بین زائران پخش کردند تا همگی در بزرگترین مراسم مذهبی جهان سهیم باشند.

اقدامات دستگاه ها و شرکت های مختلفی در حالی انجام شد که هیچ یک وظیفه قانونی در این مورد نداشتند و تنها به نیت انجام کار خیر به زائران خدمت کردند.

این در حالی است که شرکت های هواپیمایی از این شرایط سوء استفاده کرده و به وظایف  قانونی خود عمل نکردند به طوری که متاسفانه با وجود تعیین نرخ مصوب برای بلیط رفت و برگشت و به عتبات و عالیات، برخی شرکت های هواپیمایی با سوء استفاده از وضعیت و علیرغم غیر قانونی بودن فروش بلیط ها بیش از نرخ مصوب 960 هزار تومان برای مسیر رفت و برگشت و 480 هزار تومان برای یک مسیر و در قالب چارتر، تنها به کسب سود بیشتر بسنده کردند.

زائران حسینی نیز ناچار برای بازگشت به کشور مجبور شدند بلیط های هواپیما را از سایت های رسمی شرکت ها بین 690 هزار تومان تا بیش از یک میلیون  تومان خریداری کنند.

از طرف دیگر ناهماهنگی با فرودگاه نجف ، عدم پاسخگویی به مسافران در راه مانده در فرودگاه نجف ، عدم حضور یک نماینده ایرانی از طرف شرکتهای فرودگاهی ، تاخیرهای طولانی موجب شد زائران خسته اربعین حسینی در فرودگاه نجف ساعتها در سرمای هوا معطل شوند بدون اینکه کسی به مشکلات انها رسیدگی کند!

 

حالا از این شرکتهای هواپیمایی باید پرسید ؛ شعار مشتری مداری تان پیش کش، با زائران امام حسین (ع) خیلی بد رفتار کردید.