پیشنهاد دنیامالی در جریان بررسی اعتراض فرمانداری

به گزارش افکارخبر، احمد دنیامالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی اعتراض فرمانداری، گفت:‌ طبق قانون اعتراضات فرمانداری سبقه حقوقی دارد در دوره قبل چون سه کمیسیون در شورا وجود داشت بررسی جواب اعتراض های فرمانداری به کمیسیون برنامه و بودجه می رفت ولی در این دوره لازم است این مسئولیت را به کمیسیون نظارت و حقوقی تفویض کنید. 

وی اضافه کرد:‌ حتی حسابرسی که موضوعی نظارتی است باید به کمیسیون نظارت و حقوقی واگذار شود.

در این جلسه اعتراض فرمانداری تهران به مصوبه مجوز انجام هزینه به شهرداری تهران برای ایام اربعین حسینی (ع) بررسی شد. فرمانداری در متن نامه اعتراض خود درج کرده بود: با توجه به ماده ۷۳ قانون شهرداری ها تمامی عوارض و درآمد هر شهرداری تحت هر عنوان و از تمامی ردیف های بودجه شهرداری و شورا منحصرا به مصرف همان شهر خواهد رسید؛ اما چنانچه مبلغ مندرج در مصوبه مذکور از محل بند ۱۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها پرداخت و هزینه شود، بلامانع است.

علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران درباره این اعتراض توضیح داد: همانگونه که در نامه فرماندار قید شده شورای شهر به منظور مشارکت شهرداری در بزرگداشت مراسم اربعین حسینی (ع) به شهرداری تهران اجازه داده بر اساس بند ۱۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها تا سقف ۵۰ میلیارد ریال هزینه کند که نظر فرمانداری در مصوبه تامین شده است.

مهدی چمران نیز در ادامه اظهار داشت: بخش زیادی از این کمک ها مردمی هم بوده و از مردم تهران برای زائران استفاده شده و برای کار عمرانی استفاده نشده است.

احمد حکیمی پور نیز تصریح کرد: زمانی که بحث کمک به خرمشهر مطرح شد من این موضوع را تذکر دادم. برای این کار باید ساز و کاری تعریف شود و از مسیر شهرداری لایحه ای ارائه شود که نیازی به این طرح ها نباشد.

در ادامه اعتراض فرمانداری تهران به مصوبه مجوز کمک به مناطق سیل زده استان های ایلام و لرستان(شهرستان کوهدشت) به شهرداری تهران با مشارکت شهروندان تهرانی نیز بررسی شد. از نظر فرمانداری تهران چنانچه مبلغ مورد اشاره از محل کمک های مردمی شهروندان و خیرین و همچنین از محل سرفصل اعتبارات پیش بینی نشده و با هماهنگی اداره کل مدیریت بحران استانداری ایلام و لرستان تخصیص یابد بلامانع است.

علیرضا دبیر در پاسخ به این اعتراض عبارت «با هماهنگی اداره کل مدیریت بحران استانداری ایلام و لرستان» را به مصوبه اضافه کرد که به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تهران رسید.