تشریح وضعیت بیمه و درمان بازنشستگان

به گزارش افکارخبر، سیدمرتضی ابیانی در نشست خبری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران به فعالیت های بیمه آتیه سازان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر، صندوق بازنشستگی کشوری با جمعیت ۲ میلیون و ۱۰ هزار نفر، آموزش و پرورش با یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر و تامین اجتماعی با ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بیمه شده تحت پوشش ما هستند و به آنها خدمات بیمه تکمیلی ارائه می دهیم.

وی با اشاره به اینکه ۹ هزار و ۵۰۰ مرکز و موسسه طرف قرارداد با ما همکاری می کنند، گفت: همچنین یک هزار و ۲۰۰ نمایندگی در کشور مستقر هستند و بیش از ۵۰ شعبه در سطح کشور داریم.

مدیرعامل بیمه آتیه سازان حافظ با تاکید بر اینکه طی دو هفته آینده سامانه ای برای پاسخگویی سئوالات بیمه شدگان تحت پوشش راه‌اندازی می شود، افزود: در حال حاضر مکان این سامانه و سیستم های سخت افزاری آن مجهز شده است و با جذب نیرو، امکان پاسخگویی به سئوالات، پیشنهادات و شکایات بیمه شدگان و همچنین ارائه خدمات به آنها فراهم خواهد شد.

ابیانی با اشاره به اینکه با سازمان بهزیستی جدیدا قراردادی منعقد شده است، تصریح کرد: این قرارداد شامل پرسنل خود سازمان است و در حال رایزنی برای بیمه تکمیلی مددجویان در سطح کشور با آنها هستیم.

وی ادامه داد: دو مدل قرارداد بیمه ای با شرکت ها داریم بطوریکه سرانه ای که برای بازنشستگان تامین اجتماعی بر اساس تعرفه‌های اعمالی سال ۹۴ انجام می شود و قرارداد ما با تامین اجتماعی سقف‌دار است، اما در صندوق بازنشستگان کشوری، اعتبارات دست خودشان است و ما بر اساس تعرفه ها از آنها کارمزد می گیریم.

مدیرعامل بیمه آتیه سازان حافظ به قرارداد بیمه طلایی فرهنگیان آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و اظهار داشت: این قرارداد نیز مبنی بر تعرفه های سال جاری و اعمال جراحی بدون سقف برای این افراد انجام می شود.

ابیانی همچنین به بیمه تکمیلی بیماران صعب‌العلاج و خاص اظهار کرد: توجه ویژه ای به بیماران خاص در قراردادهای بیمه تکمیلی شده است به طوری که اعمال جراحی و داروهای بیماران خاص در هر سه گروه تقریبا بدون سقف است.

وی به طلب آتیه سازان از وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و ادامه داد: این وزارتخانه ۱۵۵ میلیارد تومان از قرارداد قبل به ما بدهکار است، اما در قرارداد جدید مشکلی وجود ندارد.

به گفته مدیرعامل بیمه آتیه سازان حافظ، بدهی های سازمان های طرف قرارداد بخشی از خدمات‌دهی برخی بیمارستان ها را تحت تاثیر قرار داده است.

ابیانی همچنین در خصوص مدت زمان پرداخت خسارت به بیمه شدگان گفت: در ۶۰ تا ۷۰ درصد موارد پرداخت خسارات ۱۰ تا ۱۵ روزه پرداخت می شود که به دنبال رفع برخی نواقص احتمالی نیز هستیم.

وی با اشاره به اینکه بیشترین مراجعات بیمه شدگان ویزیت سرپایی، دارو و آزمایش است، توضیح داد: آب مروارید، بیماری های خاص و همچنین بیماری های قلبی بعد از مراجعات سرپایی بیشترین دلایل مراجعه بیمه شدگان به مراکز درمانی است.

مدیرعامل بیمه آتیه سازان حافظ گفت: مدل قرارداد در صندوق بازنشسته کشوری باعث شده تا فاصله ۳ تا ۴ ماه برای پرداخت ها ایجاد شود که این باعث بروز نارضایتی برخی مراکز درمانی می شود که در این خصوص مقصر ما نیستیم بلکه مدت زمانی است که از سوی خود سازمان بازنشستگی برای رسیدگی به اسناد ایجاد شده است، اما در قرارداد آموزش و پرورش به ما این اجازه داده شده که پول را به مراکز پرداخت کنیم و بعد وزارتخانه به ما پرداخت کند، اما صندوق بازنشستگی این اجازه را به ما نداده است به همین دلیل فرآیند رسیدگی و پرداخت ها زمان‌بر است.

ابیانی در مورد تعداد انصراف دهندگان از بیمه تکمیلی نیز خاطرنشان کرد: تعداد انصرافی ها به نسبت ورودی های جدید ما بسیار کم است و تعداد بیمه شدگان ما هر روز افزایش پیدا می کند.

مدیرعامل بیمه آتیه سازان حافظ با تاکید بر اینکه در حال حاضر بیمه آتیه سازان در وضعیت خوبی به سر می برد، افزود: میزان بدهی های ما نیز در مقابل طلبمان ناچیز است و در حال حاضر در بهترین زمان به سر می بریم و فضای کاری ما گسترده تر از گذشته شده است به طوری که اگر زمینه محیا باشد وارد فضاهای دیگر کاری مانند توریسم درمانی و... خواهیم شد.