مذاکره ایران با آلمان برای راه اندازی بیمارستان هوایی

به گزارش افکارخبر، در دیدار روز گذشته دکتر سید امیرمحسن ضیائی با روسای جمعیت‌های ملی کانادا، ایتالیا، اسپانیا، آلمان و مالدیو، بر تحکیم و گسترش روابط و همکاری‌های دوجانبه تاکید شد.

مذاکره برای استفاده از تجارب فنی صلیب‌سرخ آلمان به منظور راه‌اندازی بیمارستان هوایی

دکتر ضیائی در دیدار با دکتر شون، رئیس صلیب‌سرخ آلمان با اشاره به فعالیت‌های هلال‌احمر ایران به یادداشت تفاهم همکاری امضا شده با صلیب‌سرخ آلمان اشاره و اظهار امیدواری کرد که این جمعیت بتواند اقدامات اجرایی را برای عملیاتی کردن یادداشت تفاهم امضا شده، به انجام برساند.

وی افزود: به علاوه با توجه به اینکه هلال‌احمر ایران به‌دنبال راه‌اندازی بیمارستان هوایی است، لذا از صلیب‌سرخ آلمان درخواست همکاری می‌کنیم تا در راه‌اندازی این بیمارستان، کمک‌های فنی لازم را انجام دهند.

دکتر شون، رئیس صلیب‌سرخ آلمان نیز به مسئله پناهندگان سوری در آلمان اشاره و اظهار کرد: صلیب‌سرخ آلمان تا کنون بیش از ۱۵۰ هزار تن از پناهندگان را در اردوگاه‌ها جای داده است و داوطلبان صلیب‌سرخ در حال ارائه خدمات لازم به آنها هستند.

بهره‌گیری از تجارب مدیریتی حوزه‌های جوانان، داوطلبان وآموزش

بر اساس این گزارش در دیدار دکتر ضیائی با کونراد سوارو، دبیرکل صلیب‌سرخ کانادا، طرفین بر علاقمندی خود به‌منظور بسط روابط و همکاری‌های دوجانبه از جمله در زمینه‌های آموزش، امداد و نجات، بهره‌گیری از تجارب مدیریتی حوزه‌های جوانان، داوطلبان و همچنین تبادل دانش فنی تاکید کردند. توجه به موضوع مهم تاب‌آوری جامعه در برابر حوادث مختلف نیز از موضوعات مورد بحث و توافق طرفین بود.

سوارو، دبیرکل صلیب‌سرخ کانادا در این دیدار با تاکید بر نقش صلیب‌‌سرخ کانادا در مدیریت حوادث و سوانح در سطح داخلی به توانمندی‌های تیم‌های سیار صلیب‌سرخ در پاسخگویی به حوادث داخلی و همچنین اعزام واحدهای پاسخگویی اضطراری به سوانح در دیگر کشورها اشاره کرد.

در این دیدار طرفین بر گسترش همکاری‌ها در قالب امضای یادداشت‌تفاهم همکاری تاکید کرده و مقرر شد تا حوزه های بین‌الملل دوطرف هماهنگی لازم را برای تهیه مقدمات امضای تفاهم همکاری نزدیک‌تر در حوزه فعالیت‌های بشردوستانه انجام دهند.

همکاری با مرکز مطالعات حقوق بشردوستانه ایتالیا

دیدار با فرانچسکوروکا، رئیس جمعیت صلیب‌سرخ ایتالیا و نایب رئیس فدراسیون بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر از دیگر برنامه‌های دکتر ضیائی در روز گذشته بود.

در این دیدار نیز طرفین ضمن اظهار علاقمندی برای امضای یادداشت تفاهم همکاری و همچنین برگزاری دوره‌های مشترک آموزشی در خصوص اجرای حقوق بین‌الملل بشردوستانه، برای همکاری نزدیک بین مرکز مطالعات اسلام و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر در قم و مرکز مطالعات حقوق بشردوستانه در «سن‌رمو» ایتالیا توافق و به این مهم تاکید کردند تا طرفین موضوع همکاری بین مرکز مطالعه اسلام و حقوق بشردوستانه را در سطح گسترده‌تری بررسی و پیگیری کنند.

همچنین پیگیری یادداشت تفاهم امضا شده میان جمعیت هلال‌احمر اصفهان و شعبه فلورانس از دیگر موارد مطروحه در این جلسه بود.

آمادگی صلیب‌سرخ اسپانیا برای همکاری با ایران در زمینه‌های مدیریت سوانح، آب و بهداشت

دکتر ضیائی همچنین در دیدار با خاویر سنن، رئیس صلیب‌سرخ اسپانیا ضمن معرفی توانمندی‌های هلال‌احمر ایران برای همکاری هر چه بیشتر با صلیب سرخ اسپانیا اعلام آمادگی کرد.

خوان سنن نیز بر آمادگی صلیب‌سرخ اسپانیا برای همکاری با ایران در زمینه‌های مدیریت سوانح، آب و بهداشت اشاره کرد و به‌منظور پیگیری موارد مورد توافق، مقرر شد تا طرفین نسبت به تعیین رابطان بین دو جمعیت برای عملیاتی کردن یادداشت تفاهم همکاری اقدام کنند.