تهران بیش از 15 هزار معتاد خیابانی دارد

به گزارش افکارخبر،محمد حقانی با اشاره به اینکه از دولت انتظار داریم که در جهت رفع نابرابری های موجود و کاهش آلام و مسائل تهران در حوزه‌هایی همچون آسیب‌های اجتماعی، کاستی‌ها و کمبودهای حمل و نقل عمومی گام‌هایی را بردارد گفت: البته مدیریت شهری نباید در انتظار دست یاری دولت بنشیند بلکه با مدیریت جهادی می‌تواند مشکلات شهر تهران را حل کند.

وی درباره معضلات جنوب شهر، کارتن‌خواب‌ها، معتادان خیابانی و محیط زیست انسانی اظهار داشت: محیط زیست فقط طبیعت را در بر نمی‌گیرد و مهمتر از حفاظت از درختان حفظ جان انسان‌ها و سلامت آنها در طبیعت و بسترهای طبیعی است و قطعا اهمیت محیط زیست انسانی هرگز کمتر از محیط زیستی طبیعی نیست.

حقانی یادآور شد: تهران بیش از 15 هزار معتاد خیابانی دارد که 3 هزار نفر از آنها را بانوان معتاد تشکیل می‌دهند. مهمترین عامل در ناهنجاری‌های اجتماعی و شکل‌گیری پدید‌ه‌هایی همچون کارتن‌خوابی در تهران است و همچنین کاهش سن اعتیاد به زیر 18 سال زنگ خطر بسیار خطرناکی است که پیام نگران‌کننده‌ای را به جامعه منتقل می‌کند.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران افزود: پارک‌های شهر به عنوان محل‌های امن و آسایش مردم باید محیط‌های آرامش‌بخشی را برای خانواده‌ها و کودکان شهر فراهم کند نباید بوستان‌شهر جولانگاه معتادان و بیماران باشد که انجام هر عمل ناهنجار و غیراصولی از جانب آنها متصور است.