علت غیبت بخش جوانان در برنامه ششم

به گزارش افکارخبر، سیدجواد رضوی با بیان اینکه ستاد ملی ساماندهی جوانان در سطح ملی به جایگاه خوبی رسیده است، گفت: به دنبال این هستیم که همین ساختار در استان‌ها شکل بگیرد و فرمانداران در جلسات ستاد استانی گزارش دهند و اقدامات دستگاه‌ها مطالبه شود. همچنین گزارشات و تحقیقاتی که در کتابخانه‌ها خاک می‌خورد باید به مرحله بررسی و اجرا برسد.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا در متن منتشر شده از برنامه ششم توسعه اشاره‌ای به مسائل و دغدغه‌های حوزه جوانان نشده است، گفت: اساس و رویکرد دولت در تدوین برنامه ششم توسعه به این شکل است که مسائلی که با موانعی برای اجرا مواجه هستند و برای رفع این موانع نیاز به قانون و مصوبه مجلس است در برنامه لایحه ششم توسعه در اولویت قرار گیرد و مابقی موارد که مانع اجرایی ندارند و در آنها دخل و تصرف اختیار دولت است با استفاده از اسناد پشتیبان پیگیری شود اما اگر این موارد در برنامه قرار نگیرد به معنی نادیده گرفته شدن بخش جوانان نیست.

رضوی در توضیح فرآیند تدوین مواد مختلف لایحه برنامه ششم توسعه به ویژه در حوزه جوانان افزود: کمیته ورزش و جوانان ذیل شورای برنامه‌ریزی خانواده، جوانان، فرهنگ و هنر به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئول بررسی مسائل حوزه جوانان است. در واقع کمیته‌های مختلف تخصصی ذیل این شورا، پس از مباحث کارشناسی و تهیه گزارشات، موارد مطروحه در شورا به بحث گذاشته می‌شود و رای گیری می‌شود. در نهایت موارد تصویب شده به عنوان پیشنهاد شورا به ستاد تنظیم برنامه ارائه می‌شود و ما تا اینجا را در جریان هستیم.

مدیرکل ساماندهی امور جوانان معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه پس از تصویب موارد پیشنهادی، مصوبات به ستاد تنظیم برنامه ششم در دولت ارائه می‌شود اضافه کرد: در این مرحله معاونت امور جوانان و وزارت ورزش دیگر حضوری ندارند و من هنوز متن منتشر شده را ندیده‌ام که بتوانم در مورد آن قضاوت کنم.