هادی العامری: نیروهای ترکیه ای را نابود می کنیم

به گزارش افکارخبر، هادی العامری دبیرکل سازمان بدر عراق که یکی از رهبران نیروهای مردمی موسوم به الحشد الشعبی نیز می باشد تأکید کرد نیروهای مردمی و دستگاههای امنیتی عراقی می توانند "در راستای حفظ حاکمیت و عزت کشور، نیروهای ترکیه ای را به طور کامل نابود کنند.

العامری با صدور بیانیه ای تأکید کرد: تظاهرات مردم عراق به منزله حمایت آنها از اقدام های دولت برای بیرون راندن نیروهای ترکیه ای و پایان دادن به نقض حاکمیت این کشور است.

یادآور می شود هزاران شهروند حامی نیروهای مردمی عراق، بعد از ظهر روز شنبه در میدان التحریر در مرکز بغداد تظاهرات کردند و ضمن محکوم کردن ورود نیروهای ترکیه به خاک کشورشان، خواستار اتخاذ موضع قاطعی در تعامل با این موضوع شدند.

هادی العامری، هفته گذشته نیز اعلام کرده بود هر گونه حضور نظامی بدون موافقت دولت، به منزله اشغالگری است که با کلیه ابزارهای موجود در مقابل آن مقاومت خواهیم کرد.

از سوی دیگر، کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق، اعلام کرد سلیم الجبوری رئیس مجلس نمایندگان به سران ائتلاف های مختلف اعلام کرده است وزیران خارجه و دفاع برای حضور در نشست امروز یکشنبه پارلمان دعوت شده اند.

یکی از اعضای این کمیسیون تصریح کرد: هدف از این نشست، بررسی وجود یا عدم وجود توافق نامه اجازه به نیروهای خارجی برای ورود به خاک کشور و درخواست از وزیران مذکور برای ارائه گزارش درباره اقدام های انجام شده برای خارج کردن نیروهای ترکیه ازعراق است.