مالیات بر ارزش افزوده در برنامه ششم به استانداری‌ها

به گزارش افکارخبر، مهدی چمران در آغاز دویست و شانزدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران ضمن محکوم کردن کشتار شیعیان مظلوم نیجریه اظهار داشت: رهبر مذهبی شیعیان نیجریه شیخ زکزاکی را که خانواده وی را شهید کردند و خبرهایی از شهادت خود شیخ زکزاکی نیز اعلام شده که امیدواریم صحت نداشته باشد.

وی ادامه داد: کشتار وحشیانه و بی‌دلیل شیعیان نیجریه به بهانه شرکت در مراسم اربعین جای تأسف دارد و قطعاً کشورهایی که این اقدام را انجام می‌دهند چوبش را خواهند خورد و انتقام سختی از آنها گرفته می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه جلسه در خصوص افزایش آلودگی شهر تهران نیز اشاره کرد و گفت: روز گذشته مردم شاهد آلوده‌ترین روز هوای تهران بودند و در این خصوص به وضعیت قرمز رسیدیم و برای تمامی آحاد شهروندان نفس کشیدن با مشکل انجام می‌شد و اینکه ریه‌های مردم چه هوایی را تنفس می‌کردند معلوم نبود.

چمران درباره آنفولانزا در کشور نیز اظهار داشت: ما برای فوت بیش از 40 نفر در اثر آنفولانزا متأسفیم و همه باید تلاش کنند که این بیماری گسترده‌تر نشود و برای این مرگ خاموش و مرموز که جان‌ انسان‌ها را تهدید می‌کند چاره‌ بیندشند.

وی گفت: همه دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به رفع آلودگی هوا اقدام کنند و برنامه‌های عملی خود را ارائه دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: گسترش حمل‌ونقل عمومی ریشه کاهش آلودگی هوا و تا توسعه حمل‌ونقل عمومی در شهر تهران اتفاق نیفتد با مشکل آلودگی هوا مواجه هستیم.

چمران یادآور شد: برنامه ششم توسعه نیز تدوین شده و از طرف دولت به مجلس ارائه شده است و در این برنامه درباره شورا و شهرداری نیز نکاتی مطرح شده است.

وی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه مالیات بر ارزش افزوده که حق شهرداری است را به استانداری‌ها داده‌اند و این مشکل بزرگی را برای همه شهرداری‌ها ایجاد می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: در حال حاضر شهرداری‌ها با رکود اقتصادی و کاهش درآمد مواجهند و ارزش افزوده یکی از درآمدهای پایدار شهرداری است.

چمران گفت: باید اعضای شورای شهر در این خصوص تصمیم بگیرند و اصلاحات لازم را به مجلس ارائه دهند.