تفاهم اخیر قالیباف و چمران درباره حسابرسان شورا

به گزارش افکارخبر، مهدی چمران با بیان اینکه پیش از این یک حسابرس توسط شرکت‌های شهرداری و یک حسابرس توسط حسابرس مأمور حسابرسی می‌شدند، اظهار کرد: این کار عبث بود و نتیجه‌ای جز اتلاف منابع نداشت و به همین خاطر تفاهم نامه‌ای میان شورا و شهردار تهران منعقد شد که به موجب آن، از این پس تنها یک حسابرس مشترک برای شرکت‌های وابسته به شهرداری توسط شورا و شرکت انتخاب خواهد شد.

وی تأکید کرد: برخی اعضای شورا اطلاع کاملی از این تفاهم نامه نداشتند و تصور می‌کردند قرار است ابزار نظارتی شورا از اختیار نمایندگان مردم خارج شود در حالی که چنین نیست و نظارت عالیه شورای شهر بر معاونت ها و مناطق شهرداری همچون روال گذشته به قوه خود باقی است.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به نظر موافق کمیسیون برنامه و بودجه نسبت به این اقدام گفت: متن تفاهم نامه مذکور نیز توسط علیرضا دبیر رئیس این کمیسیون تنظیم شد.

به گزارش تسنیم، به دنبال انتشار نتایج حسابرسی شورای شهر، از شهرداری تهران و مجموعه‌های وابسته، در روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر اینکه قرار است انتخاب حسابرس به طور کامل از اختیار شورا خارج شود قوت گرفته بود که چمران آن را تکذیب کرد و تفاهم نامه تازه خود و قالیباف را با این شایعات بی‌ارتباط دانست.