مطرح کردن هیجانی اخبار آسیب‌های اجتماعی به نفع جامعه نیست

به گزارش افکارخبر، مجتبی شاکری در دویست و شانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکر خارج از دستور اظهار داشت: قرار بود معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری لایحه‌ تفکیک ماموریت‌های فرهنگی شهرداری را ارائه کند اما در حال حاضر چند ماه از فرصت تعیین شده گذشته و از لایحه خبری نیست. 

وی در ادامه با بیان اینکه مطرح کردن هیجانی آسیب‌های اجتماعی درست نیست، گفت: ما صفحه حوادث روزنامه‌ها نیستیم که آژیر بکشیم ضمن اینکه وقتی آژیر خطری را به صدا درمی‌آوریم باید بگوییم مردم به کدام پناهگاه بروند، اگر پناهگاهی در کار نباشد، تنها اعصاب جامعه به هم ریخته می‌شود.  بنابراین مطرح کردن این آسیب‌ها و موضوعات به نفع جامعه نیست. 

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران به توافقنامه حسابرسی یکپارچه در شورای شهر اشاره کرد و گفت: بسیاری از اعضای شورا این توافقنامه را مطالعه نکرده‌اند اما به نظر بنده اساسی‌ترین وظیفه شورا در کنار بررسی و تصویب موضوعات نظارت است و نباید ناظر در اعمال نظارت با مجری به توافق برسد.

شاکری تصریح کرد: در کدام قانون تجارت چنین شرایطی فراهم می‌شود؟ تشکیل چنین کمیته ای تنزل پیدا کردن شورا از موقعیت قبلی است که در آن 7 نفر از اعضای شورا عضو  کمیته بودند اما در مدل جدید تنها 3 عضو شورا در این کمیته حضور دارند، در نهایت نیز مجمع شرکت تابعه شهرداری خروجی نظر حسابرسان را بررسی می‌کند و این به معنای به وجود آمدن یک مجموعه پاستوریزه شده است.

محمد حقانی عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران نیز به ساماندهی دستفروشان اشاره کرد و گفت: امام خمینی و رهبر معظم انقلاب در سخنان خود سدمعبر را جایز ندانستند و گفته‌اند انجام این کار حق‌الناس است. علاوه بر این دستفروشی دو راهی اخلاق و قانون است و در عین حال یک معضل به شمار می‌آید. 

وی با بیان اینکه دستفروشی زاییده فقر و بی‌عدالتی است، گفت: مگر چقدر می‌توانیم برای فعالیت دستفروشان مکان تعبیه کنیم. حالت رسمی دادن به دستفروشان مشکلاتی ایجاد می‌کند بنابراین باید با کمک سایر نهادهای دولتی فکری اساسی برای این معضل کنیم.