انهدام 72 باند قاچاق کالا در پایتخت

به گزارش افکارخبر، سرتیپ پاسدار حسین ساجدی نیا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ، ضمن اشاره به اجرای طرح های ضربتی پلیس پایتخت در برخورد با قاچاق کالا و متهمان این پرونده ها در طول هشت ماه ابتدایی سال 94 ، گفت:" طی عملیات های انجام شده از سوی ماموران مبارزه با قاچاق کالای پلیس آگاهی تهران بزرگ، تا کنون 72 باند قاچاق کالا منهدم و اعضای آن دستگیر شده اند.

 

این مقام انتظامی در ادامه به افزایش میزان کشفیات کالای قاچاق در هشت ماه ابتدایی سال 94 اشاره کرد و افزود:" با تلاش ماموران ما در پلیس مبارزه با قاچاق کالا، شناسایی و اقدامات لازم در این باره صورت گرفته و امسال توانسته‌ایم، نسبت به مدت مشابه سال گذشته 47 درصد در بحث کشفیات قاچاق کالا رشد داشته باشیم.

 

وی با بیان این که اولویت پلیس پایتخت، مبارزه با قاچاق کالا در شهر تهران است، گفت:" در حوزه جرایم اقتصادی، مبارزه با کالاهای قاچاق یکی از اولویت های اصلی پلیس آگاهی تهران بزرگ بوده و سعی کرده‌ایم در شهر تهران و به ویژه پلیس آگاهی، محموله‌های قاچاق را در اسرع وقت شناسایی و نسبت به ضبط آنها اقدام کنیم. 

 

سردار ساجدی نیا، تصریح کرد:" در همین راستا، ماموران مبارزه با قاچاق کالای تهران بزرگ، موفق به کشف تعداد زیادی محموله های کالای قاچاق از جمله، پوشاک، دارو، سیگار، گوشی های تلفن همراه، تجهیزات ماهواره ای، قطعات رایانه ای، لوازم آرایشی و بهداشتی، سوخت، پوشاک، موتورسیکلت های سنگین، عتیقه و  لوازم خانگی شده اند.

 

سردار ساجدی نیا در ادامه اظهار داشت:" تمامی متهمان پرونده که در عملیات های پلیس دستگیر شده اند، پس از تشکیل پرونده و اعتراف به جرایم خود به مرجع قضایی معرفی شده اند.

 

رییس پلیس پایتخت در بخش دیگری از سخنان خود افزود: بازار تولید داخلی همواره مورد هجوم ورود کالا به صورت قاچاق در کشور بوده که موجب پایین آمدن سطح تولید و حتی تعطیلی واحدهای بی‌شماری شده است و پلیس پایتخت با همکاری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در همین زمینه عملیات هایی را برنامه ریزی و اقدام به برخورد با قاچاقچیان می کند.

 

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پایان ضمن توصیه به شهروندان در خصوص دقت در هنگام خرید اجناس و کالاهای مورد نیاز خود گفت:"اجرای طرح‌های امنیت محله محور و خصوصا برخورد با قاچاقچیان کالا ادامه دارد و سودجویان بدانند که پلیس اجرای  طرح برخورد با قاچاقچیان کالا را با جدیت تمام ادامه خواهد داد.