به ثمر نشستن اقدامات « تفکیک زباله از مبداء » تا دو سال دیگر/تلاش برای تامین زباله سوز در پایتخت

گروه اجتماعی، مجتبی عبدالهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکارخبر با اشاره به اقدامات شهرداری تهران در تفکیک پسماندهای شهری از مبداء خاطرنشان کرد: با وجود اقدامات صورت گرفته در این راستا اما به ثمررسیدن این موضوع نیاز به  اقدامات فرهنگی و اجرای بیشتر دارد.

 

وی با اعلام خبر توزیع مخزن و پلاستیک  در منطقه 12 شهرداری تهران، اظهار کرد: خوشبختانه تا کنون در این منطقه به نتایج خوب و قابل قبولی دست یافته ایم.

 

معاون شهردار تهران افزود: تجربه منطقه 12 نشان داد در صورتی که خانواده های تهرانی ابزار و امکانات مورد نیاز و نیز آموزش های لازم را برای تفکیک پسماند از مبداء در اختیار داشته باشند و شهرداری تهران نیز پسماندهای تفکیک شده را همانند روال معمول از در منازل جمع آوری کند می توان به زودی شاهد نهادینه شدن فرهنگ تفکیک زباله از مبداء در پایتخت باشیم.

20 درصد جمع آوری پسماند خشک در منطقه 12

عبدالهی با بیان این که در منطقه 12 شهرداری تهران به عدد  20 درصد جمع آوری پسماند خشک دست یافته ایم، عنوان کرد: در ابتدا  در 13 ناحیه از مناطق مختلف شهر تهران با ویژگی های خاص  به عنوان پایلوت تفکیک زباله از مبداء انتخاب شد و اکنون تمامی نواحی تفکیک از مبداء را انجام می دهند.

معاون خدمات شهرداری تهران با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی برای نهادینه شدن فرهنگ تفکیک زباله از مبداء عنوان کرد: این موضوع در کنار تامین ابزارهای مورد نیاز یعنی مخزن و پلاستیک می تواند بسیار اثرگذار باشد.

وی با بیان این که تمامی زباله هایی که به کهریزک می رسد تبدیل به انرژی می شود، گفت: بدون شک با جا افتادن این موضوع در میان شهروندان کار تبدیل زباله به انرژی توسط شهرداری تهران به صورت بهتری انجام می شود.

معاون شهردار تهران با بیان این که تا دو سال آینده می توان شاهد به ثمر نشستن اقدامات شهرداری تهران در موضوع تفکیک زباله از مبداء باشیم، گفت: همچنین شهرداری تهران به دنبال انعقاد قرارداد تامین زباله سوز است؛ به محض انجام این امر زباله سوزها تامین می شود.