ببر سیبری پس از تحمل 5 سال قرنطینه با بهانه داشتن بیماری مش‌مشه امروز بالاخره به زیستگاه اصلی خود منتقل شد تا چشمانش به آفتاب روشن شود.

در 5 سال گذشته ببر سیبری در شرایط نامطلوبی در قرنطینه زندگی می‌کرد و از نور آفتاب نیز بی‌بهره بود که پس از انجام آزمایشات و خون‌گیری از این ببر مشخص شد در سلامت کامل است و پس از تائید سازمان دامپزشکی و بازدید آنها از محل نگهداری که در باغ‌وحش ارم برای ببر سیبری در نظر گرفته شده بود با انتقال ببر به آنجا موافقت کردند.

صبح امروز در حالیکه مسئولان سازمان دامپزشکی و باغ وحش ارم در انتظار دریافت نامه از سازمان حفاظت محیط زیست بودند تا موافقت خود را برای انتقال ببر سیبری به باغ وحش ارم اعلام کند اما این اتفاق نیافتاد و ببر سیبری بیهوش شد تا به باغ‌وحش منتقل شود.

پس از خبری شدن این موضوع و انتشار آن در رسانه‌ها سازمان محیط زیست نامه مورد نظر را برای مسئولان باغ وحش ارم ارسال کرد و موافقت خود را به صورت کتبی اعلام نمود.

ایرج جهانگیر، گفت: خدا را شاکریم که بعد از 5 سال که این حیوان در شرایط بسیار سختی نگهداری می‌شد و بدون آفتاب زندگی می‌کرد بالاخره با رایزنی‌ها با دامپزشکی و محیط زیست تهران و کل بالاخره قبول کردند که تست خون از این حیوان گرفته شود چرا که ما در طی 5 سال گذشته مدام بر سالم بودن این حیوان تاکید داشتیم که با همکاری این دو نهاد آزمایش‌ها گرفته شد و مشخص شد که ببر سیبری بیماری مش‌مشه ندارد و در سلامت کامل است.

وی افزود: هم‌اکنون قفسی برای نگهداری ببر سیبری درست شده است که تمام موارد مورد نیاز این حیوان در آن تعبیه شده است و از آنجایی که ببر سیبری باید حتماً در هوای گرم باشد، یک نفر مسئول نگهداری، تغذیه و دارو برایش انتخاب شده است که از فردا تمام این اقدامات را برای ببر سیبری انجام می‌دهد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از ببر سیبری به باغ‌وحش ارم مراجعه کنند و از نزدیک ببری را که 5 سال از عمر خود را در قرنطینه سپری کرده بود را از نزدیک مشاهده کنند.