سرهنگ ابراهیم ملاشاهی رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان گفت: در پی کسب خبری مبنی بر این که افرادی با راه اندازی کاروان زیارتی برای اعزام به کربلا،از تعدادی از مردم که بیشتر افراد سالخورده در زاهدان هستند اقدام به ثبت نام و اخذ مبالغ کرده و بعد از رسیدن به مرز آنها را رها می کنند،بررسی موضوع , به طور ویژه در دستور کار کاراگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

 وی افزود:کارآگاهان پلیس، پس از انجام تحقیقات تکمیلی و هماهنگی قضائی و اخذ اظهارات و جمع آوری مستندات ،دو نفر از متهمان اصلی را شناسایی و در یک عملیات هدفمند دستگیر کردند.

ملاشاهی در ادامه گفت: این متهمان در تحقیقات تخصصی پلیس عنوان داشتند که به صورت محله ای با مراجعه به مساجد اقدام به ثبت نام از افراد به تعداد ۲۳۰نفر جهت اعزام به سفر زیارتی کربلا کرده و مبلغ ۴۷۵ هزار تومان از هر فرد دریافت می کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه این افراد با اخذ این مبالغ متعهد می شدند که تمام هزینه سفر زائران را دریافت کرده اند ولی پس از حضور در مرز شلمچه با طرح برنامه از قبل تعیین شده، دوباره اقدام به دریافت مبالغ اضافه از زائران کرده که وقتی با عدم پرداخت مبلغ اضافه از سوی زائران مواجه می شدند آن ها را در مرز رها می کردند.

وی با اشاره به اینکه این افراد برای راه اندازی کاروان و اعزام زائران مجوز قانونی نداشتند، افزود:این افراد با این شگرد، مبلغ ۱۹۲ میلیون تومان از زائران دریافت کرده بودند که پس از تکمیل تحقیقات به مراجع قضائی معرفی شدند.