واعظی:تا دوهفته آینده تحریم ها برداشته می شود

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در کمیسیون مشترک وزیر اقتصادی آذربایجان که صبح امروز (دوشنبه) در محل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد با اشاره به همکاری های دو کشور و برداشته شدن برخی محدودیت ها اظهار داشت:خوشبختانه برخی محدودیت هایی که مانع گسترش روابط و همکاری بانکی بود رفع شده و تا دو هفته آینده تحریم ها برداشته خواهد شد.

 

وی افزود:روابط ایران و آذربایجان وارد فصل جدیدی از همکاری ها شده و به دستور رئیس جمهور که در کابینه هم مطرح کردند و علاقه مند به گسترش روابط اجتماعی ،اقتصادی و ...با آذربایجان بودند ما آمادگی کامل برای برگزاری کمیسیون مشترک را داریم.

 

واعظی در ادامه بااشاره به گسترش روابط دوجانبه تصریح کرد:حجم روابط اقتصادی دو کشور هم اکنون 500 میلیون دلار است و فکر می کنم که این مقدار در شان دو ملت نیست و باید گسترش یابد.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود:مذاکراتی در زمینه حمل ونقل هوایی و زمینی داشتیم و امیدواریم در کمیته حمل ونقل کشورمان این مسائل ساماندهی شود.

 

وی گفت:موضوع تعرفه برق و تسهیل صادرات کالا به کشور و همکاری در زمینه های مختلف از  دیگر موضوعاتی است که امیدواریم در این سفر به نتیجه برسیم.

 

واعظی بیان کرد:با همکاری های انجام شده مقدمات فنی یکسان سازی شبکه برق ایران و آذربایجان آماده شده و تا یک ماه آینده این شبکه دو کشور به هم متصل می شوند و علاوه براینکه شبکه ایران و آذربایجان متصل می شوند ،شبکه ایران ،آذربایجان و روسیه و شبکه ایران،آذربایجان و گرجستان نیز به هم متصل خواهند شد.