فریبا احدی بیگلو روانشناس عمومی اظهار داشت: یکی از عواملی که در شروع یک زندگی مشترک موثر است وضعیت مالی و اقتصادی طرفین خصوصا پسر بوده که برای تصمیم در ازدواج از شروط  لازم، ولی کافی نبوده و دختران نباید تنها بر پایه وضعیت مالی خواستگار خود تصمیم گیری کنند.

وی در ادامه گفت: گاهی دختران به دلیل مشکلات مالی خانواده خود حاضر به ازدواج شده و در این شرایط بر نقاط منفی طرف مقابل چشم پوشی کرده و صرفا برای رهایی از وضعیت اقتصادی کنونی خود تن به ازدواج داده که یکی از پر تنش ترین ازدواج‌ها خواهد بود.

احدی بیگلو تصریح کرد: در انتخاب برای ازدواج توجه به وضعیت مالی خواستگار تنها یکی از ملاک‌ها برای آغاز زندگی مشترک بوده و در نظر داشتن سایر  شرایط فرد از جمله عدم مصرف دخانیات، پایبندی به اعتقادات، خصوصیات اخلاقی و رفتاری، اصالت خانوادگی و دارا بودن  شغل مناسب نیز دارای اهمیت است.

این روانشناس عمومی در پایان خاطر نشان کرد: هرگز به دلیل نا مساعد بودن شرایط اقتصادی اقدام به ازدواج نکنید زیرا در این شرایط تصمیم گیری فرد قطعا از روی منطق و عقل نبوده و فقط به علت رفع نیازهای مالی بوده و تن دادن به چنین ازدواجی با وجود رفع مشکل اقتصادی، ولی سرآغاز شکل گیری مشکلات جدید خواهد شد.