آلودگی رفت؛ ابتکار نرفت

گروه اجتماعی افکارخبر-خبر آلودگی شدید هوا که از نیمه دوم آذر ماه در تهران نفس شهر را گرفته و تعداد زیادی از مردم را روانه بیمارستان و حتی بهشت زهرا کرده بود، بالاخره با باد و باران از تهران رفت.

رفت تا مردم نفسی تازه کنند.

رفت تا چند روز مدارس باز شوند و شهر از حالت تعطیلی خارج شده و مردم ماسک ها را از دهان بردارند.

آلودگی رفت اما نه برای همیشه.

وقتی ببیند متولی ندارد و کسی به دنبال بیرون کردنش نیست و وقتی ببیند باد رفت و بر نمی گردد، وقتی ببیند جلسات آقایان و خانم ابتکار سیاسی و انتخاباتی است، دوباره برمی گردد.

او بر می گردد تا دوبار همه ما را دچار تنگی نفس کند.

او بر می گردد تا دانش آموزان را از درس و مشق محروم سازد.

او بر می گردد تا بگوید من رفتم اما سازمان حفاظت از محیط زیست برنامه نداشت و من برگشتم.

می گوید؛ من میایم تا زمانی که شما سیاسی و انتخاباتی رفتار کنید. من برمی گردم تا زمانی که ابتکار باشد. اگر ابتکار باشد، بی ابتکاری هست و من هم هستم.

در هر حال آلودگی هوا رفت. باد و باران آلودگی را برد اما ادعای دروغین آلودگی بنزین تولید داخل و تاکید کمیسیون اصل 90 و انرژی مجلس بر سالم بودن بنزین تولید داخل، مرکزپژوهش های، غیر استاندارد بودن بنزین وارداتی و آلودن بودن آن که با اصرار ابتکار وارد شده، اعتراضا کارکنان سازمان محیط زیست  به نحوه مدیریت ابتکار و انتقال اجباری آنها از سازمان به ادارات شهرستان، اعتراض و فریادهای نمایندگان و تاکید بر رفتارهای سیاسی ابتکار بجای کار تخصصی، وجود ریزگردهای استانهای جنوب کشور بخصوص خوزستان و... نتوانست ابتکار را تکان بدهد.

ابتکار ماند تا آلودگی برگردد.