رسیدگی به پرونده سعید مرتضوی تحت تأثیر پرونده فاضل لاریجانی نخواهد بود

غلامحسین محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص سرانجام پرونده کرسنت و ارتباط احکام مهدی هاشمی با پرونده کرسنت اظهار داشت: همانطور که بارها در خصوص این موضوع عنوان کرده‌ام زمانی پرونده کرسنت مورد بررسی قرار گرفت و احکام آن نیز صادر شد ولی دیوان عالی بخشی از پرونده را مشمول مرور زمان عنوان کرد و احکام صادره در دیوان نقض شد. لذا با توجه به حکم سابق درخواست اعمال ماده 18 در خصوص این پرونده انجام شد و پرونده کرسنت در حال حاضر در مراحل ابتدایی کار خود قرار دارد.

وی ادامه داد: در خصوص پرونده مهدی هاشمی نیز حکم قطعی پرونده وی صادر شده است و جزئیات آن نیز در اختیار عموم قرار گرفته است.

اژه‌ای درباره ابراز امیدواری سعید مرتضوی نسبت به تحت تاثیر قرار نگرفتن بررسی پرونده‌اش در سایه پرونده برادر رئیس قوه قضائیه (فاضل لاریجانی) گفت: قطعا رسیدگی به پرونده وی تحت تاثیر رسیدگی به پرونده آقای فاضل لاریجانی قرار نخواهد گرفت.

وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار تسنیم در خصوص سرانجام پرونده فاضل لاریجانی نیز گفت: در پرونده آقای مرتضوی بخشی از موارد به صورت مشترک بین ایشان و آقای فاضل لاریجانی رسیدگی می‌شود و پرونده  فاضل لاریجانی نیز با توجه به عدم صدور حکم قطعی برای آن کماکان در دست بررسی است.